draadloze router configureren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lageweg

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Ik wil thuis met mijn laptop draadloos kunnen internetten, daarvoor heb ik een draadloze router gekocht, en in mijn laptop heb ik een draadloze netwerkkaart zitten.
Om nu mijn router te configureren schijn ik een kabel aansluiting te moeten maken tussen mijn laptop en router, hiervoor zou ik dan voor even een netwerkkaart moeten gebruiken voor mijn laptop.
Om nu voor die ene keer zo'n kaart te kopen vind ik overdreven.
Kan de router niet op een ander manier geconfigureerd te worden?

vr.gr.
Ron

Heb je in je laptop geen netwerkkaart zitten?

Wat voor een laptop heb je?

Andere mogelijkheid is je router naar iemand meenemen die wel een netwerkkaart in de pc heeft om de router daar te configureren

Er zit wel een LAN aansluiting maar deze wordt niet herkent!

Als ik mijn router bij een ander configureer dan neemt hij toch de gegevens over van die pc?

Je kunt bij een ander de driver voor je netwerkkaart kunnen dowloaden en die op cd etc kunnen zetten.

Als je je router configureert neemt die echt niet de gegevens over van die pc. Je zult zelf e.e.a. in moeten stellen in de router

Dus via mijn LAN aansluiting moet ik gewoon de router kunnen configureren?
En om de LAN aansluiting te laten herkennen moet ik de desbetreffende drivers downloaden?
Vreemd dat deze drivers van de LAN aansluiting niet standaard op de laptop zitten!

Heb je windows zelf geinstalleerd of middels een recovery cd geinstalleerd?

Als het 1e geldt is het mogelijk dat de netwerkkaart niet gevonden wordt en als het 2e geldt is het vreemd aangezien de drivers daar in moeten zitten

Voor alle duidelijkheid,
de LAN aansluiting is dus de netwerkkaart?

Ja.

Hoe heb je voorheen internet op je laptop gekregen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan