Draadloze router in omgekeerde volgorde laten werken, maar kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik wil graag een draadloze router aanschaffen om die vervolgens in tegen gestelde richting te gebruiken, kan dat?

Dus een router die zich voor doet als een wifi van een laptop.

Ik zat te denken aan een draadloze Linksys router die ook een printer server aan board heeft, is dat een goede?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "in tegengestelde richting".
Je wilt dat je draadloos kunt ontvangen met een notebook via de router?
De linksys is een betrouwbaar en degelijk merk.

Je hebt laptops met Wifi, die proberen een draadloze router te vinden.

Ik zoek een router die zo in te stellen is dat tie zich voor doet als een laptop.

Ik heb wat open netwerkjes in de buurt waar ik geen internet heb, maar wel een desktop.

Een draadloze router is volgens mij krachtiger dan een kaartje in je computer stoppen die tegen de muur verscholen zit.

Laatst bewerkt:
volgens mij heb je een verkeerd beeld van wat draadloos netwerkgebruik is.
even kort schetsen. Je hebt 3 pc ofzo (je wil ze met elkaar verbinding laten maken). elke pc beschikt (moet beschikken) over een netwerkkaart (draadloos of niet). de rooter is het tussenelement die het verkeer tussen de 3pc regelt (/+ eventueel internt). Het zijn de netwerkkarten in je pc die de rooter zoekn. Maar de router zelf zoekt niet. die staat er gewoon om alles wat binnenkomt eerlijk te versturen en te delen.

Dus een router als laptop laten functioneren vind ik maar vreemd, temeer omdat ik niet inzie hoe je de rooter dan aan je laptop zal schakelen? Wees gerust een netwerkkaart is veel sterker dan een router om even een vergelijking te maken. een router nu haal gemiddeld 54 MBps. een netwerkkaart kan ongeveer een snelheid van 125 MBps bereiken. Dus dat zit wel goed.

Maar heb ik het nu goed voor dat je wilt gaan meeprofiteren van de netwerken in je buurt? Je weet toch dat dat inbreuk op privacy is??

Lees dit eens door, hier staat precies beschreven hoe een draadloos netwerk werkt.
Wat betreft het meeliften met iemand anders draadloze internet verbinding, dat is niet verboden maar ook niet netjes, wat wel verboden is is in iemands netwerk inbreken, van het één kan het ander komen maar zijn wel twee verschillende dingen.

praktisch gezien is het imeeliften niet netjes, maar in belgie staan daar reeds straffen op omdat je eigenlijk gewoon de bandbreedte van een ander opgebruikt en dus eigenlijk wettelijk gezien diefstal pleegt. De pakkans is echt relatief klein, maar toch vind ik het zelf nogal egoistisch en grof. Koop je jezlf een abonnemnt op adsl of telenet ipv te profiteren van hardwerkende mensen!!!!!!!

Ten eerste heb ik op deze plek al ADSL.

Ten tweede is het netwerk waar ik geen internet heb van een bekende en dat is met mede weten geen probleem.

Ten derde lijkt mij een router sterker werken als een kaartje achter in mijn computer.

Ten vierde vraag ik niet om wetgeving, die heb ik al ooit op school gehad.

ten vijfde:

een router nu haal gemiddeld 54 MBps. een netwerkkaart kan ongeveer een snelheid van 125 MBps bereiken.

Je praat hier over bandbreedte, niet over de sterkte van het signaal

Mijn vraag is:

Is een draadloze router sterker dan een draadloze netwerkkaart? (het gaat om het signaal)

Een draadloze router lijkt mij sterker dan een draadloze netwerkkaart omdat deze hoger en dichter bij een raam geplaatst kan worden en vaak 2 antennes heeft.

In het laatste geval is dan de vraag of de router zich ook voor kan doen als een laptop.

Ik heb wel eens gelezen dat somige mensen zo complete netwerken draadloos aan elkaar plakken zodat een groter aantal mensen van het internet gebruik kunnen maken.

p.s. Op die plek is geen mogelijkheid voor kabel TV, telefoon, of ADSL aanwezig.

Laatst bewerkt:
Je hebt wel access points die je een netwerk kan laten ontvangen en weer om kan laten zetten naar een lan verbinding. Daar kan je dan weer een switch op aan laten sluiten en dan heb je locaal dus weer een netwerkje. Ik zou daartussen misschien nog wel een router met firewall zetten, of een goede firewall op je computer installeren, anders kunnen andere mensen op jouw computer je gedeelde bestanden e.d. zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan