Draadloze router instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aliquis

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Ik heb vandaag de volgende draadloze router gekocht:

http://www.vandenborre.be/ECOM/app/ECOM.vdb?Np=KqqaM29bem.yUi6ab6qaN29nPy9n#

Een ADSL modem was al aanwezig, waarop 2 vaste pc's aangesloten waren. Nu wil ik zorgen voor draadloos internet op een nieuwe laptop, maar de pc's moeten per kabel blijven.

Ik heb op één van de pc's de bijgeleverde handleiding op CD stap voor stap gevolgd, waarbij ik:

- De modem moest uitschakelen
- kabel uit pc halen (kabeleind 2) en in router steken (kabeleind 1 bleef in modem steken)
- nieuwe kabel van router naar pc
- vervolgens alles terug stroom geven en laten opstarten

Daarna ben ik verder gegaan met het 'stappenplan' op de CD (na een paar minuutjes wachten zodat de router kon 'opstarten'). Maar ergens liep het vast: de computer kan geen verbinding maken, dit kan liggen aan verkeerde internetinstellingen (de pc had al internet dus daar kan het niet aan liggen toch??) of verkeerd opstellen van de router.

Dus ik alles ontkoppeld en opnieuw alle stappen één voor één uitgevoerd. Maar het loopt op juist hetzelfde punt vast.

Maar... de pc waar ik daar mee werk heeft windows 98, dus ik dacht dat het daar wel eens aan kon liggen. Dus ik alles aangesloten op mijn laptop (windows XP) en alle stappen één voor één gevolgd, de stappen waren iets anders van opzet, maar leidden uiteindelijk tot hetzelfde én liepen ook op hetzelfde punt vast :S

Kan iemand na het lezen van deze veel te lange tekst de moeite nog opbrengen mij te helpen?? :P
Ik moet morgenmiddag terug beginnen en dan moet het in orde zijn :(

Dank bij voorbaat,

Mitch

:) Dat snap ik best dat je die niet in de netwerk aan de praat krijgt!

Klik maar op de link die je geeft, dat is geen router maar... een stofzuiger:D

Kan je beter gaan ruilen:p :p :p :p

Volgens mij gaat het hier fout:

Je schrijft dat de kabel die van je modem naar je pc gaat, er bij je pc er uit haalt en in de router stopt.

Volgens mij moet het zo:
De kabel laat je gewoon in de pc zitten.
Het eind dat in de modem zit haal je er uit en die stop je op de goede plek in de router. (Bijv. op poort 1)
Als het goed is zit er bij de router een dezelfde kabel bij geleverd.
Deze gaat van de lan poort van je router naar de modem,
Modem en router opstarten zoals beschreven staat in de gebruiksaanwijzing en dan moet je een goede verbinding krijgen.
Athans, zo werkt het bij mij.

Laatst bewerkt:
Beste mitch,mooie naam trouwens.
Als je in het menu van de router zit moet je op de eerste pagina aankiezen'obtain ip adres automaticly'
Waar je je naam en wachtwoord invuld laat je leeg
Dan ga je naar uitvoeren en typ je ''cmd''
je ziet dan een zwart scherm met wat lettertjes en typ je achter je naam ipconfig/release.
Dan weer ipconfig/renew
Dan eens kijken of je internet hebt.
Controleren of de netwerkkaarten van de computers op dhcp staan ingesteld.

Hmm... die link klopt idd niet, al snap ik niet waar de stofzuiger vandaan komt :p

Dit is de juiste (normaal gezien ;)):

http://www.vandenborre.be/ECOM/app/ECOM.vdb?Np=KqqaM29beW9DUi6ab6qaN29nPy9n

Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik heb er vanmiddag nog even naar gekeken met een vriend die ICT heeft gestudeerd... Na 3 uur hadden we het eindelijk voor elkaar, we moesten de DNS adressen (?) manueel ingeven, maar dit was niet doorslaggevend.

Het belangrijkste feit was dat we in de router moesten aangeven dat de modem géén login nodig heeft (dus ook geen password) en dat die vrij toegankelijk is. Dit is volgens m'n vriend hoogst uitzonderlijk, maar het probleem was ermee opgelost, dus we hebben nu verbinding.

Nogmaals bedankt voor de hulp, ik heb jullie voorstellen uitgevoerd, maar dit was dus niet voldoende om het probleem op te lossen, bleek dat het aan zoiets 'simpels' ligt en dan zit je daar 2 middagen aan ;p

En... mooie naam? Aliquis of Mitch? Thx anyway ;)

Laatst bewerkt:
Hmm... die link klopt idd niet, al snap ik niet waar de stofzuiger vandaan komt :p

Dit is de juiste (normaal gezien ;)):

http://www.vandenborre.be/ECOM/app/ECOM.vdb?Np=KqqaM29beW9DUi6ab6qaN29nPy9n

Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik heb er vanmiddag nog even naar gekeken met een vriend die ICT heeft gestudeerd... Na 3 uur hadden we het eindelijk voor elkaar, we moesten de DNS adressen (?) manueel ingeven, maar dit was niet doorslaggevend.

Het belangrijkste feit was dat we in de router moesten aangeven dat de modem géén login nodig heeft (dus ook geen password) en dat die vrij toegankelijk is. Dit is volgens m'n vriend hoogst uitzonderlijk, maar het probleem was ermee opgelost, dus we hebben nu verbinding.

Nogmaals bedankt voor de hulp, ik heb jullie voorstellen uitgevoerd, maar dit was dus niet voldoende om het probleem op te lossen, bleek dat het aan zoiets 'simpels' ligt en dan zit je daar 2 middagen aan ;p

En... mooie naam? Aliquis of Mitch? Thx anyway ;)

Gelukkig dat het opgelost is, dat gaat het om!

Maar eh... die link is weer van een stofzuiger hoor:p

[modedit]Lettergrootte aangepast. Zo groot hoeft het nou ook weer niet.[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
HOE is dit mogelijk?? :p

Ik heb de link nog gechecked, was weer naar de stofzuiger dus aangepast, nogmaals gechecked en toen was het in orde... Nu is die weer naar die stomme Dyson :p

Misschien werkt het op deze manier wel voor degenen die nog nieuwsgierig zijn of interesse hebben om zelf een draadloze router aan te schaffen (en deze dus al zeker niet moeten nemen :))

http://www.vandenborre.be/ECOM/app/ECOM.vdb?Np=MmqaSyabGUEociqafeqmRe9k

Daar is het de voorlaatste router, die van 119,99 euro

EDIT: oké, de link werkt dus enkel de eerste keer dat die aangeklikt wordt, daarna veranderd de destinatie op de één of andere manier naar de homepage van vandenborre... :|
Dus voor degenen die écht geïnteresseerd zijn: www.vandenborre.be , hier klik je bij "multimedia" op "Netwerken-Wifi", dan op "draadloos netwerk" en vervolgens op "Toon Resultaat", dan de voorlaatste uit de lijst (119,99€)

Laatst bewerkt:
Da's mooi
Ik heb geen ICT gestudeerd en ik wist het ook.
Ik heb namelijk orange livebox.
Ik stond voor hetzelfde probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan