Draadloze router koppelen aan experiabox v8, maar wel zelfde netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarifu

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
Hallo,

Hier op hier forum eea al over gelezen, maar kom er toch niet uit.

Omdat ik nogal wat last had van slecht beeld en slecht internet heb ik een monteur laten komen om hier eens naar te kijken.

Toen stelde ik ook de vraag dat mijn wifi slecht ontvangst heeft. Resultaat, er lopen allerlei metalen voorwerpen door mijn muren heen waardoor de ontvangst slecht is. Dichtbij wil perfect, maar zodra ik er 10 meter van af sta is het slecht. Heb een repeater gebruikt, maar dan is mijn snelheid beperkt en ook het ontvangst word niet veel sterker.

Hij adviseerde om de utp kabel die ik naar mijn woonkamer heb getrokken voor mijn tv ontvanger aan te sluiten op een draadloze router en dan een kabel te trekken naar mijn tv ontvanger.

Dan heb je volledig signaal in de woonkamer staan zodat overal de sterkte van het signaal goed is. Maar nu ik dit doe krijg ik 2 netwerken te zien. Dit is onhandig want dan moet ik steeds switchen van netwerk 1 naar 2 als ik mij verplaats.

Is het niet mogelijk om gewoon 1 netwerk te creëren ipv 2?

Moet niet met moeilijke termen beginnen te zwaaien want zover gaat mijn kennis niet haha..

Hoop dat iemand mij helpen kan.,

Waarom moet je dan switch?
Als het bereik zo slecht is als je zegt.
Pakt je laptop of tablet automatisch het beste netwerk.
Of zie ik dit verkeerd?

Waarom moet je dan switch?
Als het bereik zo slecht is als je zegt.
Pakt je laptop of tablet automatisch het beste netwerk.
Of zie ik dit verkeerd?

Ik heb in de woonkamer 1 streepje ontvangst met de v8. Met de draadloze router die er nu staat heb ik volle bak.
Maar hij springt niet automatisch over.

Maar liefste heb ik ook gewoon zelfde netwerk als dit mogelijk is.

Die 2e router moet je op een vrij ip adres v/h 1e netwerk zetten en van die 2e router dhcp uitschakelen.
Kabel aanvoer vanaf 1e router in LAN niet in WAN.
Je gebruikt de 2e als access point dan in feite een (draadloze) switch.
Als je googled is er heel veel over te vinden/lezen. Misschien staat het ook in de handleiding vd 2e router.
Kan zijn dat je daar een vinkje moet zetten bij Acces point of NAT uitschakelen. Maar kan zijn dat het ook zo al werkt.

Die 2e router moet je op een vrij ip adres v/h 1e netwerk zetten en van die 2e router dhcp uitschakelen.
Kabel aanvoer vanaf 1e router in LAN niet in WAN.
Je gebruikt de 2e als access point dan in feite een (draadloze) switch.
Als je googled is er heel veel over te vinden/lezen. Misschien staat het ook in de handleiding vd 2e router.
Kan zijn dat je daar een vinkje moet zetten bij Acces point of NAT uitschakelen. Maar kan zijn dat het ook zo al werkt.

Heb nu inderdaad de wan poort gebruikt. Deze hoef ik dus helemaal niet te gebruiken?

Zal even kijken of dit in de handleiding zelf staat, anders ga ik even google'en

Bedankt voor de info, ik ga hier even mee aan de slag./

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan