draadloze router niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzwart2

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Ik heb al een wat ouder notebook (medion 4300) met een wifi verbinding. Ik heb een draadloos netwerk, maar het vreemde is dat mijn sitecom router niet zichtbaar is bij netwerken weergeven en allerlei andere draadloze netwerken in de omgeving wel. Wat kan ik doen dat mijn netwerk wel zichtbaar is en ik kan verbinden?

Wat voor router van sitecom is het? Ik vermoed dat de router alleen N ondersteunt.

Ik vermoed dat je draadloze netwerk onzichtbaar is. Kijk eens in de configuratie van de router.

Een andere, maar minder waarschijnlijke, optie is dat de ondersteuning voor B/G netwerken uit staat. Die instelling vind je bij de draadloze instellingen in de router.

Wel, dit moet nu lukken maar onlangs had ik hetzelfde probleem op mijn vrouw haar laptop. Dit was met een Windows7 besturingssysteem. Alle andere pc's zagen het draadloos netwerk, behalve haar pc...
Ik vind het triest om te zeggen... na het opnieuw installeren van het besturingssysteem is het probleem verholpen... :confused:
Indien je nog andere pc's in huis hebt waar je het netwerk wel mee kunt zien (als het niet verborgen is natuurlijk) moet je deze optie mss toch overwegen.
Het betreft ook een Medion Laptop.

verander je netwerknaam (SSID) ook eens in allemaal kleine letters en geen leestekens en/of cijfers. Daar wil het nog wel eens fout gaan. Probleem heeft me toen 2 dagen gekost om er achter te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan