Draadloze router veranderen van kanaal, maar hoe werkt dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb hier een draadloze router die ik van kanaal wil veranderen, maar zonder dat ik daar internet voor nodig heb.

Het is een Linksys WRT54

Ik heb wel software, maar die zeurt om internet, hoe kan ik dat omzeilen?

De router is niet aan een provider verbonden, staat standaard op kanaal 6, maar ik wil hem op 1 hebben, maar hoe doe ik dat?

Open een webbrowser, typ in 192.168.1.1 en enter, je komt dan (mits het nog standaard is) op de pagina van je router. Hier even inloggen.
In het menugedeelte Wireless Network van je router kun je het kanaal veranderen. Als je dat draadloos gedaan hebt dan start je pc/laptop even opnieuw op en pikt ie vanzelf weer het nieuwe kanaal op waarop je router uitzendt.

Staat overigens in de manual.

Hier heb je geen internet voor nodig, ik snap ook niet waarom dat gevraagd wordt.

Laatst bewerkt:
Beide bedankt voor de antwoorden, ik ben ermee bezig geweest, maar mogelijk doe ik iets fout.

Hier heb je geen internet voor nodig, ik snap ook niet waarom dat gevraagd wordt.

Dat begrijp ik ook niet.

Staat overigens in de manual.

Ik heb een zeer beknopte Engelse handleiding, maar mijn Engels is niet al te best.

Als ik het goed lees, dan moet er toch een internetverbinding worden gemaakt, want zo staat het in het boekje. De PC is wel ingesteld, die moet nog een schone installatie krijgen, maar ik weet niet of dat een probleem is. De router is via de resetknop als het goed is naar de fabrieksinstellingen terug gezet

Ik wil niet dat de router een kanaal uit zoekt, maar wil dat zelf een kanaal kan instellen.

De computer die er aan hangt werkt op Windows XP Pro, maar weet niet of dat belangrijk is.

Laatst bewerkt:
Hier de manual, helaas in het engels maar wel enorm uitgebreid.

Manual WRT54

In hoofdstuk 3 op pagina 9 staat hoe je het kanaal kunt veranderen. Wellicht dat je via de plaatjes wat kunt vinden in je router.

Voor de instellingen op je router hoef je niet aangesloten te zijn op het internet, wel moet je pc verbonden zijn met je router (bedraad of draadloos). In de manual heb ik zo snel niet kunnen vinden dat dit zou moeten. Is ook niet logisch daar je een netwerk kunt hebben via je router zonder dat je internet nodig hebt.

Je OS (in dit geval Windows XP Pro)is niet belangrijk, zolang je maar een OS hebt waar je een webbrowser op hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan