Draadloze Router verbinding versterken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

ik heb thuis een draadloze verbinding. die doet het prima maar vaak is het signaal zwak. en soms is het sterk maar wil hij alsnog niet verbinden.

onze router is best oud. en ik heb gegoogled en ben erachter gekomen dat zogeheten G+ verbindingen beter zijn voor draadloos.

mijn vraag: is het het waard om een G+ router te kopen. of zijn het alleen maar verkopers praatjes?

mvg mij.

versatel davolink dv 201amr

het is een modem router combinatie.

Als het goed is zit er een antenne op je router, als je een grotere antenne er voor koopt heb je ook meer bereik. Alleen hij verbruikt dan denk wel 2x zoveel meer stroom ;).

aha ok.

en die antennes kan ik gewoon los kopen?

weet je ook zo waar?

en dat stroomverbruik zou toch niet zo extreem veel moeten uitmaken?

Ik heb het van iemand anders gehoord ;), hij had me verteld dat je router dan wel 2x zo warm enzo werd en meer stroom verbruik, maar volgens mij moet het niet zo veel problemen geven.

De antenne kun je denk gewoon halen bij een computer winkel of misschien hebben hun nog wel raad als het slim is om er een grotere antenne er op te zetten.

Zet een Linksys WRE54G op een plaats neer waar je nog net fatsoenlijk bereik hebt.
Als je de G+ wilt gaan gebruiken moet je ook je laptop voorzien van G+, mijn beleving daar in is dat het niet veel voordelen heeft.

maar dat is alleen een extender. dus ik moet dan ook nog een router kopen en een ontvanger die G+ zijn. en als jij zegt dat het niet veel voordeel heeft dan zou dat dus een waste van geld zijn.

die extender past gewoon op je bestaande hardware,
je hoeft dus niks nieuw te kopen, alleen een extender om ook nog achter in de tuin te kunnen internetten is voldoenden voor je.

of het moet zijn dat je gewoon van je oude router afwilt,
dan zou ik een N router kopen plaatsvan een G
D-link en linksys zijn de topmerken in die apparaten

2x zo groot bereik en 2x zoveel stroom verbruiken klopt niet hoor. Dit is echt geen evenredig verband.
Nieuwere routers zullen idd sneller zijn dan oudere.
Maar dan moet je ook wel een goed netwerk /WLAN/Wifi kaartje in je compuut hebben zitten. Anders heb je er nog niets aan.

iedereen verklaart mij voor gek, maar mijn laptop zit lekker aan een draadje. No problemo.

mss niet helemaal relevant, maar er bestaat een trucje voor sneller internet.
uitvoeren -> gpedit.msc -> computerconfig -> beheerssjablonen -> netwerk -> QoS pakketplanner
De reseveerbare bandbreedte beperken.
inschakelen en op 0 % zet.
Ik weet niet helemaal zeker of dit echt werkt. Maar ik heb et wel gedaan. Het gaat wel sneller, maar dat kan ook aan andere tweaks van mij liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan