draadloze router....welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

shotsailor

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2003
Ik heb Wanadoo Adsl....een speedtouch 510 ethernetmodem....en wil een tweede computer op Internet gaan aansluiten.
Nu dacht ik aan een draadloze verbinding....een router.
Wat is voor mijn doel geschikt en hoe ontvangt mijn computer dan het draadloze signaal...en waar moet de computer aan voldoen die nu boven staat..?
Naar welke snelheid moet ik gaan kijken, want ik zie dat draadloze routers verschillende doorvoersnelheden kennen.

Neeeeeeeeeeeeeeeeee

Koop geen router,want je speedtouch is namelijk een modem en router in een.Wat je zou kunnen overwegen om draadloos te gaan is een Acces Point.Er zijn verschillende merken zoals Linksys,Belkin enz.Neus voor het idee maar eens even op www.wifishop.nl

Belangerijk is dat je aantal mogelijke stoorzenders kunt analyseren zoals hoe dik zijn je muren,zijn er masten in de buurt,en ga zo maar door.

Welke snelheid wil je zelf mee werken en hoe groot is je budget ?

Klopt dat wel dat de speedtouch 510 ook een router is? Ik heb de 510 en die is echt geen router. gewoon alleen een modem. gewoon een router van linksys gekocht. Loopt uitstekend router is een wrt54G.
Greetz van The Jackal

...dacht ik ook....ik kan maar 1 netwerk aansluiting uit mijn modem halen.......
Heb ik dus toch een router nodig........
De afstand is zeer gering.....hij staat er eigenlijk recht boven met een plafond er tussen....
Voor zover als ik het nu begrijp verbind in mijn speedtouch met de netwerkstekker met een router.
De router zend het signaal door....
Maar hoe ontvangen de computers?
Een ontvanger op de netwerkkaart-aansluiting?

je hebt draadloze netwerk usb keys. deze plug is en de usb poort en fungeren dan als draadloos netwerkkaart.
Maar je hebt ook gewone pci draadloze kaarten.
Let wel bij de aanschaf van een draadloze router op het volgende: beveiliging doormiddel van mac adressen, wpa key en het kunnen uitzetten van het ssid broadcast signaal.

Greetz, The Jackal

...die wrt54g lijkt me wel wat dan...dacht ook zo'n 70 Euro's kwijt te zijn....
Maar als ik het goed begrijp heb ik dus daarbij twee aangepaste netwerkkaarten nodig of twee usb-adapters, of zit er nog een kaart bij zo'n router?

Geplaatst door The Jackal
Klopt dat wel dat de speedtouch 510 ook een router is? Ik heb de 510 en die is echt geen router. gewoon alleen een modem. gewoon een router van linksys gekocht. Loopt uitstekend router is een wrt54G.
Greetz van The Jackal

Ja dat klopt echt,ongeachte of je nu 1 of multi aansluitopties hebt.Waarschijnlijk heb je de Home variant.

Je hoeft het natuurlijk niet te geloven,maar kijk dan anders even op de site van alcatel en duik in de specs.

Een Speedtouch 510 die alleen modem is,moet of een hele oude zijn resp de Home of er is DHCP spoofing toegepast.

En dan nog iets,begin alsjeblieft niet met usb gerelateerde dingenwant de kans dat het niet werkt dan wel storingsgevoeliger is,is aanzienlijk.

zo'n acces point is bijna even duur......
En halveer ik de snelheid niet met een draadloze verbinding?
Ik zie een waarde van 56 staan bij die wrt54....is dat wat je inlevert als je draadloos gaat ten opzichte van een kabel-router?(100)

gezien de snelheid en het feit dat die andere computer er gewoon bijna recht boven staat overweeg ik nu toch ook een gewone router met netwerkkabel.
Is Sitecom wat (29 Euro bij dynabite) of Sweex......?
En wat is dat voor kabel wat ik dan moet gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan