draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

loene026

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2002
Berichten
30
Ik heb een ADSL aansluiting die binnen komt in de huiskamer. Via een router gaat er ook een vaste kabel naar de PC van mijn zoon.
Vorige week heb ik een laptop gekocht en die wil in eigenlijk in het hele huis met draadloze verbinding kunnen gebruiken. Daarbij wil ik de vaste verbinding met de PC van mijn zoon in stand houden.
Kan er bijvoorbeeld een draadloze verbinding op de bestaande router worden aangesloten?

Ik heb geen netwerk geinstalleerd, maar wil wel een netwerk maken van mijn Huis-PC naar de nieuwe laptop.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Hans
 
Je kunt gewoon een draadloze zender aan de router koppelen, en dan kun je met je laptop ermee werken.

Over het netwerk, dat is gewoon een kwestie van een netwerk instellen op de beide pc`s, dit kan dan met je huidige router, en de draadloze netwerkkaart van je laptop
 
Ja, dat kan. Koop een accespoint en sluit die gewoon op een vrije poort van de huidige router aan, de aansluiting naar de pc van je zoon kan dus intact blijven. Zorg er voor dat het accespoint zo hoog mogelijk komt te staan i.v.m. het bereik. Zoek via internet sowieso naar een accespoint met hoog uitgangsvermogen, dan is de kans het grootst dat je door het hele huis ontvangst hebt. p.s. 802.11b heeft meestal een beter bereik dan 802.11g, hoewel die laatste de hoogste snelheid heeft. Kwestie van even bekijken wat het belangrijkste is, Ik zit nu al een tijd met een 802.11b accespoint en ben zeer tevreden, je zal trouwens toch weinig aan de hoge snelheid hebben van 802.11g, als je eigenlijk op je laptop alleen maar zal internetten en e-mailen. Kost alleen maar extra €'s.
 
802.11 b/g

Dank je tot zover. Kan je mij adviseren welk apparaat ik moet kopen? Ik heb een SPEEDTOUCH router.
Aan mijn router moet ik dus een draadloze zender aansluiten en aan mijn laptop en draadloze ontvanger?
Wat kost zoiets ongeveer? Kan ik daarvoor gewoon terecht bij bijvoorbeeld Dixons?
 
Re: 802.11 b/g

Geplaatst door loene026
Dank je tot zover. Kan je mij adviseren welk apparaat ik moet kopen? Ik heb een SPEEDTOUCH router.
Aan mijn router moet ik dus een draadloze zender aansluiten en aan mijn laptop en draadloze ontvanger?
Wat kost zoiets ongeveer? Kan ik daarvoor gewoon terecht bij bijvoorbeeld Dixons?

Ik ga er avnuit dt je een Speedtouch 510 hebt met een of meerdere aansluitmogelijkheden (multi-pc)

Kijk dan eens even op www.wifishop onder Acces Points en denk ook aan de beveiliging van het draadloze netwerk.Kies bij voorkeur een AP met WPA.
Heb je ook een netwerkkaart voor draadloos in je laptop ?
 
Heb je dus geen standaard wifi ontvanger in je laptop, dan kan je die "los" kopen in de vorm van pc-card oftewel een pcmcia-kaartje die je in een slot aan de zijkant van je laptop schuift. Inderdaad kan je die bij dixons kopen, maar vaak vind je ze elders wel goedkoper. Vraag wel informatie over de produkten die je uiteindelijk wil aanschaffen i.v.m. de compatibiliteit met elkaar en de speedtouch router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan