Draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Heb al jaren een bedraad netwerk voor 4 pc's, maar wil nu naar draadloos en heb geen heel bijzondere wensen.
Welke router is OK en niet (te) duur??

Hallo Jack,
Bedankt voor je tip.
Heb ze al gezien bij Dixon's; begrijp overigens de, wat op de foto lijkt op RJ45-stopkontakten, niet??
Chris

Heb inmiddels een Sitecom 300N aangeschaft en gedeeltelijk geinstalleerd; dwz er lijkt verbinding te zijn.
Echter krijg ik de volgende foutmelding:
'Fout tijdens het schrijven naar het flash station.
Het apparaat is niet klaar'.
Wat wordt hier precies bedoeld en,
Wat nu??
Heb een zelf bedacht wachtwoord ingevuld bij 'Netwerksleutel'; is dat OK??
Rechtsbeneden in het 'datumvak' staat een draadloze verbinding geindiceerd, die verbinding zoekt, dat je kunt zien aan de heen- en weer gaande gele balletjes onderin het pictogram.

Laatst bewerkt:
Luister vriend!

Als je een fout melding krijgt wil het waarschijnlijk zeggen dat je pc de usb-adapter niet goed herkent.
Ik zou even de cd weer in de pc steken en de nodige onderdeken herstellen of opnieuw installeren.

(ik weet niet in hoe verre je verstand hebt van routers)

Als je adapter goed is ingesteld moet je een pc of laptop BEDRAARD aansluiten op de router.
dat zeg je: START >> ALLE PROGRAMMA'S >> BUREAU ACCESSOIRES >> OPDRACHTPROMPT.

Daar tik je in: ipconfig en het ip-adress wat achter de standaard gateway staat vul je in bij je internet brouwser.
Log in op de router met gebruikersnaam en wachtwoord admin, en ga daaruit je wachtwoord en andere instellingen configureren.
Ik zou je router wel beveiligen met WPA(TKIP) beveiligen (ik heb een plaatje geuploadt hoe je er komt)
Alles opslaan en dan draadloos configureren op je pc met de usb-adapter

Laat me weten of het lukt
Groet

Bijlagen

• router.jpg
    router.jpg
    73,2 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Hallo Mcjack,
Heb de software opnieuw geinstalleerd; bij hardware/apparaatbeheer/netwerkadapters staat hij geinstalleerd zonder b.v. een uitroepteken, maar krijg toch dezelfde melding.
Heb nu rechtsbeneden een pictogram met 5 vertikale streepjes (van klein naar groot); als ik de muis er op zet zie ik 'Sitecom 300N USB Wireless LAN Utility(dat is denk ik de USB-adapter/USB-stick??) verbinding verbroken.
Een LED-je in het heft van de adapter knippert
na ipconfig via de door jou aangegeven weg is de standaardgateway bij mij niet ingevuld.
Wat nu??
chrisd1

als je via de draad nog steeds geen internet hebt is het wel een beetje vreemd :confused:

heb al geprobeerd door de knop op de router in te drukken tegelijk met de knop op de usb stick

En wat je rechts onderin in beeld ziet is de software die de usb nodig heeft om het signaal te vertalen naar "Internet". Hoe meer balkjes, des te beter.

Ik hoop echt dat het lukt

Hallo Mcjack,
Ik had die knop op de stick zelfs nog helemaal niet gezien (verborgen achter andere stekkers)
Ik ga het o.m. met jouw tips opnieuw proberen.
Hou graag kontakt.
mvg, chrisd 1:)

Laatst bewerkt:
Hallo Mcjack,
Door op de knop op de stick te drukken ben ik inmiddels in de router en heb vragen van de instelhulp beantwoord.
Onder het tabblad ínternet status' wordt er gevraagd naar het IP-adres, het subnetmaske.
Wat vul ik daar in?? of zal dat 0 laten??
Bij Standaardgateway 192.168.0.1 invullen??
mvg, chrisd1

Op zich hoef je geen enkele adress in te vullen. Het enige wat je in de router noet doen is het wachtwoord wijzigen en de juiste beveiliging instelken (TKIP). Als je ooit plots zonder internet zit moet je gewoon weer op de knopjes drukken.

Onduidelijkheden? Stuur me gerust een mail. Help je graag verder

Hallo Mcjack,
Heb alles verwijderd/systeemhersteld en alles overnieuw gedaan en: helemaal gelukt.
Zeer bedankt!
mvg, chrisd1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan