draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
heb net een draadloze router gekocht met usb aansluiting voor printer en harde schijf aan te sluiten

heb nu een modem staan van telenet die men internet draadloos uitzend
nu wil ik aan die router enkel men printer en harde schijf aansluiten

dus zou ik met de 2 een aparte verbinding moeten kunnen maken want nu moet ik kiezen ofwel men moden op pc verbinden voor internet toegang ofwel men router

kan ik zo niets doen zodat men modem apart blijft verbonden met pc voor internet
en men router apart verbinden met pc draadloos voor enkel printer en hdd zodat ik niet elke keer moet wisselen ?

mvg

jawel een netwerkkabel, in een van de lan poorten van de router doen en de router dient als switch, zodat je internet via je modem behoudt zelf heb ik alles via een router en in de toekomst via 2(waarvan een als switch)

ja dat gebruik ik ook zo , maar heb windows 7 en bij men verbinding staat de modem voor internet

en als ik router aansluit staat die ook tussen die lijst maar als ik die wil verbinden moet ik modem verbinding met pc afbreken om zo dan verbinding te maken met router

is er soms iets wat ik kan doen zodat ze alle 2 aangesloten zijn en in verbinding staan met de pc zodat ik niet altijd de 1ne verbinding moet afbreken om dan de andere te kunnen gebruiken ?

mvg

hoe kan ik die dhcp uitzetten ? zodat ik niet elke keer men verbinding met internet moet afbreken om via de router aan men hdd te raken ?

alles via de router doen en dhcp uit in modem, enof router als switch doen.

kan ik dat in router ook uitzetten ?

en zo ja hoe begin ik eraan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan