Draadloze televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miklo

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Goedenavond,

Omdat ik 's avonds train in mijn garage, zou ik hier ter afleiding graag een televisietje plaatsen. Omdat ik geen zin heb om te klooien met kabels, wil ik dit draadloos regelen.

De situatie zoals ik die graag zou zien:
In de woonkamer komt het signaal binnen. Ik zou dus de coax-kabel in een nog onbekend kastje moeten steken, welke het signaal naar een ander kastje (ongeveer 15-20 meter verderop) stuurt. Deze moet dan weer verbonden zijn met de televisie. Dit alles voor niet te veel geld (heb geen hoge eisen wat betreft beeldkwaliteit)

Is dit logisch? Is dit (http://shop.conrad.nl/audio-tv-video-en-satelliet-apparatuur/audio-apparatuur/draadloze-signaaloverdracht/880017.html) een product waar ik aan zou moeten denken?

Allen vast hartelijk bedankt.
Groeten,

Miron

Kijk aan :cool:

Ik kan uit de advertentie alleen niet afleiden dat hier ook een coax-kabel inkan. Of mag ik hier gewoon vanuit gaan?

Groeten,

Miron

Dat zit er niet aan. denk ook dat het moeilijk zal worden.

Dat zit er niet aan. denk ook dat het moeilijk zal worden.
Wat doet het Lidl-kastje dan? Puur een beeld-signaal versturen, dus zonder mogelijkheid tot zappen (om het zo even te noemen)?

Dit zou dus betekenen dat ik het verzendende kastje aan moet sluiten op een TV in huis?

Laatst bewerkt:
Kijk aan :cool:

Ik kan uit de advertentie alleen niet afleiden dat hier ook een coax-kabel inkan. Of mag ik hier gewoon vanuit gaan?

Groeten,

Miron

Ik zie in de advertentie van Conrad het volgende staan:
In de ontvanger zit een ingebouwde modulator, waardoor u deze ook rechtstreeks op de antenne-ingang van een TV kan aansluiten (handig wanneer uw TV geen SCART-ingang heeft).

Die van Conrad zou het dus moeten kunnen. Moet dus betekenen dat het apparaat op een bepaalde frequentie ook de uitvoer naar je televisie moet kunnen verzorgen. (Net zoals de videorecorders van vroeger ook een Coax aansluiting hadden met 'uitzending' op kanaal 30).

Tijs.

Wij hebben een tijdje ook zo'n setje gebruikt maar dan van Aldi en dat werkte meer dan behoorlijk tot op 2 verdiepen hoog.
Ging via coax en had een zeer goede beeldkwaliteit en je kon boven gewoon "zappen",dus alle functionaliteit als de huiskamer TV van beneden.

Ok bedankt allemaal. Ik ga maandag gewoon even langs de Lidl en dan kijk ik wel of het wat is.

:thumb:

Ik heb dat ding van de Lidl gekocht. Kan helaas niet schakelen, maar heb prima beeld in de garage ;)

Bedankt :thumb:

Ja dat klopt.

Het 'schakelen' gaat via de afstandbediening van het apparaat waarop je de draadloze set hebt aangesloten.
Op de 'zender' van de set zie je een uitgang 'ic' waar je een kabeltje naar de 'ic' van het het apparaat (dvd- of videospeler o.i.d.) kunt verbinden (als die al op de laatste zit ... !)
Pas dán kan je de afstandbediening van het betreffende apparaat gebruiken.
Op de set van Lidl zitten daarvoor die twee staafantenne'tjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan