Draadloze TV Link werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

argos50

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Goedemorgen,

Ik heb vanmorgen een draadloze tv link (Philips SLV 3100/00) geplaatst maar nu wil dat ding niet werken, in eerste instantie stoorde hij ook op m'n (draadloos) internetverbinding maar door het omzetten van kanaal 1 naar kanaal 4 van de TV Link werkte het internet wel weer. Ik heb alles volgens het boekje gedaan maar ik krijg op m'n 2e tv geen beeld, alleen maar Zwitserland 1 (sneeuw dus). De 1e tv staat beneden en de 2e boven met een onderlinge afstand van ca 4 a 5 meter en daartussen een betonnen plafond zal ik maar zeggen. Op m'n eerste tv heb ik digitale tv van AtHome zitten en die wil ik naar boven doorlinken. Volgens personeel van Media Markt was dat geen probleem en moest ie het gewoon doen met een klein beetje beeldkwaliteitsverlies. Ik heb de Tv link dan ook aangesloten op de scartaansluiting waarop ik nu de digitale tv heb zitten maar ik krijg geen beeld boven. Op de tv boven heb ik maar 1 scart aansluiting zitten, dus daar kan niet veel fout gaan.De afstandsbediening van de Digi Tv reageert wel op het kastje van de Tv Link boven; lampje knippert als ik op knopjes druk. Wat ben ik vergeten?

Probeer het eerst eens beneden... uitgang digitale ontvanger met scart naar Philipsdoosje en dan andere doosje met scart naar tv... zet ze een metertje uit elkaar.... als dat werkt moet het boven [als je de video ingang op de tv kiest] ook werken.... zoniet: scartkabel defect... of gebruik je scart stekkers met tulp daartussen? dan heb je de verkeerde scartstekker gebruikt [er zit er één voor de receiver [ontvanger]kant.. dus de tv en één voor de zenderkant.... de digi ontvanger bij.......

Yo ErpCity

Bedankt voor de reactie, maar ook op jouw manier reageert de ontvanger niet, wel weer op afstandsbediening van digizender, heb thuis ca 8 scartkabels liggen en geen enkele werkte, wel als ik hen rechtstreeks aansloot van digizender naar tv dan kreeg ik wel beeld, dus aan kabels ligt het niet. Ik gebruik geen scartkabels met tulp ertussen maar met aan beide zijden een scartplug.

Nog even voor de zekerheid...: beide doosjes op hetzelfde kanaal?
Zet dat draadloze internet eens af [router en PC], net zoals die doos "insprak" op je internetverbinding, kan het ook zijn dat die Wlan zender het hele "doosje" van de wereld blaast.... zo niet, moet je voorzichtig gaan denken aan een storing in één van die doosjes.... probeer even alle kanalen nadat je het draadloze internet hebt afgezet..... probeer het doosje ook eens met een dvd speler [of andere videobron] eraan i.p.v. die digitale ontvanger... het kan zijn dat de digidoos een andere manier van aansturing van de tv gebruikt als composite video..... [volgens mij kunnen die doosjes alleen composite aan]

Laatst bewerkt:
Ik dook even in die digitale dozen die @home levert, ik weet niet welke jij hebt, maar op sommige zit een extra "loop" uitgang... heb je die ook geprobeerd?

Yo ErpCity

Bedankt voor de reactie, maar ook op jouw manier reageert de ontvanger niet, wel weer op afstandsbediening van digizender, heb thuis ca 8 scartkabels liggen en geen enkele werkte, wel als ik hen rechtstreeks aansloot van digizender naar tv dan kreeg ik wel beeld, dus aan kabels ligt het niet. Ik gebruik geen scartkabels met tulp ertussen maar met aan beide zijden een scartplug.

Zeg Argos,

Heb jij die philips slv 3100 set nog aan de praat gekregen?
Ik heb dit weekend ook zo'n set gekocht en heb hetzelfde probleem als jij (nu een jaar geleden ) had.

Alvast bedankt voor je reaktie, ab.

Yo zap,

Ik heb dat ding fijn teruggebracht naar de media markt en met het retourgeld ben ik rechtstreeks naar de kroeg gereden en heb me eens lekker laten vollopen.
Als die dingen niet willen werken op een normale manier dan hoeft het voor mij niet meer, tegenwoordig moet iedereen zo'n beetje technopeut zijn om een apparaat aan de gang te krijgen, ze verkopen je van alles maar achter in het boekje staat klein geschreven dat je ook een monteur voor € 50 langs kan laten komen om het te installeren. Voor mij niet dus, ik hoop dat jij hem wel aan de praat krijgt want ik heb tegen die lui van media markt gezegt dat ie stuk was maar volgens mij was er helemaal niets mis meer maar ik had er gewoon geen zin meer in om daar nog veel tijd aan te besteden.

Groetjes argos50

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan