draadloze verbinding, dan weer wel, dan weer niet.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Meel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Meel

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2004
Hallo allemaal,

ik heb gezocht in andere onderwerpen maar ik vind de antwoorden lastig te plaatsen in mijn probleem dus ik besloot toch maar zelf iets te starten.

Mijn draadloze internetverbinding valt heel vaak weg. Soms doet hij het ineens wel weer voor een dag ofzo en dan is hij er ineens weer uit. Ik kan dan geen verbinding maken. Dus het is af en aan. Het is dus wel zo dat hij het soms gewoon wel doet!
Ik heb resetten al geprobeert, ik ben qua beveiliging al van WPA naar WEP gegaan om te kijken of dat iets hielp. Alles al opnieuw geinstalleerd maar niks werkt. Ook als ik geen beveiliging erop doe dan doet hij het niet.

Dit is de netwerk verbinding van mijn vriend. Hij werkt op een DELL Vostro 1000. Zelf werk ik op een Macbook, we bezitten beiden een smartphone. Het is zo dat, of ze doen het allemaal wel op het draadloze netwerk of allemaal niet. Dus het is niet zo dat het ene aparaat wel werkt en de rest niet.

Provider is Ziggo.
Router: Linksys Wireless-N Broadband Router WRT160Nv3

Iemand ideeen, suggesties?

Alvast bedankt!

Groeten,

Merel

Dus dat heeft geen zin om te checken begrijp ik uit je vraag?

Is het de moeite waard om terug te gaan naar de winkel? al hebben we het ding al wel even.

Heb je de router bij je abonnement gekregen, moet je natuurlijk bij hen te rade gaan.

Indien gekocht in een winkel, met gezwinde spoed naar de shop in de hoop op enige coulance.
Het riekt naar een kaduke router.

Hier hetzelfde probleem.
Al maanden bezig met oplossingen zoeken, op dit moment zit ik maar op het netwerk van de buren, mijn pc ligt eruit. De pc naast mij (meter afstand) heeft gewoon internet.

Dit kan niks met Ziggo te maken hebben?

Hier hetzelfde probleem.
Al maanden bezig met oplossingen zoeken, op dit moment zit ik maar op het netwerk van de buren, mijn pc ligt eruit. De pc naast mij (meter afstand) heeft gewoon internet.

Ja provider of router

Hier hetzelfde probleem.

Dat zou kunnen.
Maar het is beter een eigen topic te starten, anders loopt de boel door elkaar.

De router is dezelfde als aangegeven.
Mijn provider is ook Ziggo, waar mijn router vandaan komt.

Nou ik ben net terug gegaan met router en al naar de winkel waar ik hem gekocht had.

Toen ik 'netwerk problemen' zei, wist de verkoper al waar het over ging. "jij hebt vast ene linksys router". Met hem gepraat en volgens hem had hij al heel veel klanten terug gehad met een linksys router. Hij zei dat hij er veel problemen mee had, zelf had hij er een die 'het beste' zou moeten zijn en dezelfde problemen vertoonde. Hij werd er stapeldol van. En dus kreeg ik een nieuwe router van sitecom in mijn handen gedrukt en kon ik mijn oude achterlaten! Supergave service dus.

Ik heb net die van sitecom aangesloten en alles werkt perfect. Alles is weer draadloos.

Dus mijn advies is, ga lekker terug met dat ding. Schijnbaar is het een zeer bekend probleem! Heb je een winkel zoals de mijne dan kun je hem gewoon omruilen.

Het heeft dus niks met Ziggo te maken.

Succes!!

p.s en natuurlijk bedankt voor jullie reacties!! in mijn opwelling vergeet ik dat helemaal!! :)

Laatst bewerkt:
Hardstikke fijn voor je dat het op zo'n probleemloze manier is opgelost.
Veel plezier ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan