draadloze verbinding doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk0911

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2012
Hallo allemaal,

even een verbindingsvraag. Sinds gisteren krijg ik met een van mijn laptops geen verbinding meer met het internet. De ene computer heeft geen enkel probleem met het leggen van de draadloze verbinding, de ander geeft aan dat er alleen lokale toegang is of soms alleen 'beperkte verbindingsmogelijkheden. '

Na 'reparatie' krijg ik de melding: 'Er is geprobeerd te repareren maar er bestaat nog steeds een probleem. Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-Server (192.168.0.1) worden gemaakt.'

iemand enig idee wat ik hiermee moet? Bij UPC kunnen ze me niet verder helpen omdat ik een eigen draadloze router heb (Sitecom 300n X2) en de verbinding vanuit hun op zich dus goed werkt. De computer die geen verbinding krijgt draait op windwos vista home premium.

via allerlei fora heb ik al zitten zoeken in ipconfig enzo, maar ik heb er zo weinig verstand van dat ik er niet uitkom. Als iemand mij verder kan helpen, GRAAG!
groeten
Henk

Reboot je router eens. Zo te zien is de DNS server van de router niet werkend.

is rebooten hetzelfde als de stekker eruit en er weer in? want dat heb ik gedaan, maar werkt niet...

Als je in de router kunt heb je waarscijnlijk ergens een Administrator tabblad. Hierbij staat wel ergens reboot.
Als je niet weet hoe je je router inkomt zijn er genoeg tutorials te vinden :D

ik kan alleen in de router vanaf de pc die verbinding heeft. niet vanaf de pc zonder verbinding. maakt dat iets uit? loop ik met zo'n reboot via de werkende pc bijvoorbeeld niet de kans dat ook die verbinding eruit knalt? dan ben ik nog verder van huis namelijk

Toen ik onlangs hetzelfde probleem had bleek er iets mis te zijn met de netwerkadapter voor draadloos internet die in de laptop zit. (Hierbij moet ik wel opmerken dat het netwerkverbindingslampje op de laptop niet meer brandde.) Ik ontdekte de oorzaak van het probleem nadat ik was uitgekomen bij "Apparaatbeheer". Daarna was het probleem gemakkelijk te verhelpen door het stuurprogramma bij te werken.

ik kan alleen in de router vanaf de pc die verbinding heeft. niet vanaf de pc zonder verbinding. maakt dat iets uit? loop ik met zo'n reboot via de werkende pc bijvoorbeeld niet de kans dat ook die verbinding eruit knalt? dan ben ik nog verder van huis namelijk

Je verbinding zal er ongeveer 3 minuten uitliggen. De router herstart zich gewoon meer niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan