draadloze verbinding hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Priona

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2005
Ik heb een speedtouch router 510 en speedtouch accespoint 170.

De draadloze verbinding hapert enorm.
De status van de draadloze netwerkverbinding met het netwerk lijkt prima, maar het statusicoon van de link quality varieert steeds van not connected tot goed.

De router kan ik draadloos prima benaderen. De staat op dhcp en de laptop ook. Daarnaast is er een andere pc op de router aangesloten (met utp-kabel) en die heeft een vast ip. Deze comp heeft geen probleem. Nu moet ik bekennen dat ik laatst op de router de lijst met NAPT entries 'opgeruimd' heb. Er stonden na verloop van tijd veel entries in en ik heb alleen diegenen laten staan met het ip van de pc met vast ip. Kan ik hier iets te rigorieus aan de slag zijn gegaan? :o

Ik heb zojuist het draadloos kanaal van het accespoint en laptop verandert en een ander wep-key ingevoerd. Het lijkt wat beter te gaan, maar nog hapert de verbinding.

Wie o wie kan mij helpen met tips? Hoe kom ik erachter wat het probleem is? Is er misschien een diagnostictooltje?

Bedankt!
Fiona

Very frustrating... Heb laptop vast ip gegeven, maar geen verandering.

Gekeken naar de troughput van de wireless settings, staat de Rx meestal op 0. Ook geeft ie vaak disconnected aan, om daarna weer verbinding te krijgen. Er is verbinding met router, andere pc in deze werkgroep is goed.

Wie helpt mij op weg?

Kan het te maken hebben met de metric van de TCP/IP van de draadloze netwerkverbinding? Die staat nu op automatisch.

Verder zou het volgende er misschien mee te maken kunnen hebben: een tijdje terug het ik de window service 'Wireless Zero Configuration-service' aangezet, die was voorheen uitgeschakeld. Dat zou te maken kunnen hebben om die draadloze netwerkverbinding te krijgen, ik weet dat dit veel voeten in de aarde heeft gehad, ik weet alleen niet meer wat precies. :o
Maar als ik nu de Wireless Zero Configuration-service uitzet, krijg ik helemaal geen verbinding met de router....

Dus: Help graag...... :shocked:

Sorrie, het wordt wat onoverzichtelijk doordat ikzelf reageer. Ik hoop nog steeds op een helpende hand..

De vraag kan ik herformuleren tot:
Hoe kan ik met PRISM 802.11g Wireless Adapter (3890) een draadloze netwerkverbinding configurenen zonder window service 'Wireless Zero Configuration-service' (WZC)?

Wat voor modem heb je?
Heb je al geprobeerd de modem naar de standaard instellingen te zetten?
Waarschijnlijk is je frequency waarmee je modem operationeel is niet goed ingesteld.
Je kan ook een hogere channel proberen zoals 6 of 11...11 is het maximale, daarna valt dit buiten het bereik van jouw draadloos verbinding.

Ga eens naar deze website:
http://homepage.ntlworld.com/robin.d.h.walker/cmtips/surfboard.html#plan

Stel die frequency eens in en restart je modem even.
Na 5 minuten maximaal moet je modem weer operationeel zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan