draadloze verbinding inpassen op bekabeld netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
We hebben een bekabeld netwerk Op het netwerk zitten 4 pc aangesloten. Nu willen we hierop een 5de pc aansluiten echter deze willen we wire less aansluiten.

We gebruiken een sweex router

Nu heb ik enkele vragen:
Hoe pas ik dit aan
Hoe moet ik het netwerk beveiligen
Waar moet ik verder opletten

mitchell

Daarvoor kun je het beste een accespoint gebruiken
bv deze netgear
De beveiliging stel je in op WPA (dat is de enige echt betrouwbare beveiliging)
Dat moet wel ondersteund worden door de adapter van de 5e pc.(tegenwoordig altijd)
In de gebruiksaanwijzing staat hoe je dt instelt.
Mocht je er toch niet uitkomen, dan lezen we dat hier, dan is er altijd wel hulp van iemand.

mvg leo

persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan om je huidige router te vervangen voor een wireless router. Hierop kunnen je bedraade pc's gewoon angesloten blijven maar tegelijkertijd is het apparaat ook draadloos te benaderen. en hoef je dus niet een aparte access point te kopen zoals hierboven vertelt. je huidige router geeft nu interne IP adressen uit aan alle computers. een access point doet dat standaard ook. En met twee apparaten in een netwerk die dat doen, kan er een IP conflict ontstaan. bovendien zal de laptop ook niet benaderbaar zijn (ivm bestanden delen) door andere pc's in het netwerk omdat er in feite twee netwerken zijn. namelijk van je huidige router en van de aangesloten accesspoint. plus dat mijn vermoeden is dat de access point niet eens aangesloten kan worden omdat de meeste routers (dus misschien ook je huidige) maar 4 netwerkaansluitingen hebben welke allemaal bezet zijn door je computers. daarom lijkt me het beste om je huidige router te vervangen voor een wireless router

deze linksys is voorbeeld van een goede wireless router

ook wireless routers kun je het beste beveiligen met WPA, ook ik verwijs je door naar de handleiding die erbij zit. maar mocht het niet lukken, zien we je weer terug hier

Laatst bewerkt:
Helemaal met dit advies eens. Ook prijstechnisch ben je niet slechter af.
Alleen het verhaal over problemen met een AP niet, die zijn hier juist voor bedoeld
Een eventuele dhcp server is eenvoudig uit te zetten

Bedankt voor jullie reactie

Wanneer ik over ga zoals Soepla voorstelt moet ik dan alles opnieuw ingeven wat betreft de bekabelde netwerk.
Ik begrijp wel dat ik voor het draadloze netwerk het e.e.a moet instellen.

Je zult inderdaad een paar instellingen moet aanpassen
Welke precies is afhankelijk van de internet provider en of je een apart modem hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan