Draadloze verbinding maken en verschil snelheid draadloos / bedraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Wij hebben beneden een KPN Expreria Box. Is het mogelijk dat ik vanaf boven draadloos verbinding met deze router maak en wat heb ik dan allemaal precies nodig?
Zit er ook nog verschil in snelheid van het internet met een kabel of draadloos?

Hallo Latias,

De KPN Experia Box kan in het algemeen inderdaad een draadloos netwerk uitzenden.

Als je op een boven verdieping graag een draadloze verbinding wenst te gebruiken heb je zo ie zo bij de betreffende computer een wifi verbindings kaard nodig. Dit kan ook een soort van USB stick zijn die je kan gebruiken.

Veder moet je er ook rekening mee houden dat een draadloze verbinding in het algemeen altijd wat langzamer is dan een bekabelde verbinding. Dit heeft veder ook te maken met meerdere factoren. Of er meerdere draadloze netwerken in de buurt bevinden, of er dikke betonen muren tussen bevinden en de afstand speelt ook nog eens een grote rol.

Ik hoop zo uw vraag beantwoord te hebben.

Mvg, Michell

De titel van je vraag (Hoe werkt het precies?) geeft geen duidelijke weergave van je probleem.
Ik de titel aangepast.

@Killermenance: Bedankt hier voor! Ik zal er voortaan op letten ;)

@Michell: Hartstikke bedankt! Eigenlijk staat mijn computer recht boven de Experia Box, dus er zit alleen een plafond tussen.

Hoi Latias,

Als uw computer 1 verdieping hoger bevind met daar tussen alleen een plafon dan is een goede Wifi USB stick voldoende. In het algemeen kan je op deze afstand goede snelheden behalen dus daar hoeft u zich geen zorgen over te maken.

Ik weet niet zeker of u een draadloze wifi usb stick bij de experia box heeft gekregen indien dat niet zo is kunt u die als nog aanschaffen. Er zijn verschillende merken en types te koop de een is beter dan de ander. Ik raad aan neem wel gelijk een goede Wifi USB stick als u die nog niet heeft. Deze dingen zijn op het moment niet eens zo duur meer je zou kunnen denken aan zoon 2 a 3 tientjes en je bent klaar.

Ik hoop u hier mee op weg geholpen te hebben mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Mvg, Michell

Ik geloof niet dat we er eentje bij de Experia Box hebben gekregen nee..
Wat is dan een goede WiFi USB stick? Ik wil er immers wel zeker van zijn dat ik iets goeds in huis haal :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan