Draadloze verbinding maken lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@sterChief

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Berichten
135
Ik heb in de huiskamer een pc staan met een router, de linksys WAG54G2.
Deze geeft ook aan dat het draadloze netwerk is ingeschakeld.
Nu heb ik een USB internetadapter gekocht, de D-link DWA140.

Ik heb alles geïnstalleerd zoals aangegeven op de cd van D-link.
Als ik nu probeer om verbinding te maken met de pc van beneden, dan lukt dat niet.

Wel herkend hij allerlei andere draadloze netwerken in de buurt van andere mensen,
maar mijn eigen netwerk herkend hij niet.

Ik heb al uren zitten te klooien en naar allerlei instellingen gekeken,
maar ik krijg het niet voor elkaar.

Misschien zend de Linksys router dan geen draadloos signaal uit ?

Ook heb ik al met een usb stickje de instellingen overgezet naar de pc boven,
maar verbinden lukt echt niet.

Wat is er aan de hand of wat doe ik verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik gebeld met de helpdesk van Linksys en deze man heeft mij erg goed geholpen. Een aantal instellingen van de pc beneden stonden niet helemaal goed.

Internet werkt nu, maar soms valt het ineens uit.
Als ik dan de muis op het icoontje van het netwerk houd, dan geeft hij aan:
Toegang: Lokaal en internet, dan werkt internet dus.
En als internet uitvalt staat er toegang: alleen lokaal.

Dit uitvallen komt regelmatig voor.

Waar kan dit aan liggen?
 
Hoi,

Het uitvallen van draadloze netwerken kan door veel factoren worden veroorzaakt. In de meeste gevallen gaat het echter om storingen of interferentie op het radiosignaal.
De storingen kunnen afkomstig zijn van naburige draadloze netwerken die op hetzelfde kanaal werken, magnetrons, draadloze telefoons, gsm, enz..
Ook zaken die een sterk magnetisch veld afgeven zoals je elektrische bekabeling, luidsprekers kunnen voor storingen zorgen.

Je kan volgende zaken eens proberen:

Zoek uit of er in de buurt zich andere draadloze netwerken bevinden. Dit kan je doen door je DWA140 te laten zoeken naar beschikbare netwerken. Vindt ie der meerdere, dan kan je eventueel het kanaal van je router veranderen (kijk daarvoor in de handleiding van je router).

Eventueel kan je de router eens van plaats veranderen of indien het een model is met externe antennes, de antennes eens wat anders richten.

Tenslotte even rond je kijken naar mogelijke stoorzenders. Eventueel je PC eens verplaatsen (soms is slechts een halve meter voldoende) om na te gaan of dit de zaken verbetert dan niet oplost.

Hopelijk helpt dit. Succes
 
Is er ook een mogelijkheid om de verbinding te stabiliseren dmv een programma of instelling of is het toch altijd gevoelig voor storingen?
 
Ik vrees dat draadloos altijd wel gevoelig zal zijn aan storingen.

Daarom is het ook altijd best (indien mogelijk natuurlijk) om met een bekabeld netwerk te werken. Let wel, ook je datakabels moeten worden beschermd, als ze bvb. vlak naast een elektrische draad lopen, krijg je ook hier storingen. Daarom het best een shielded kabel gebruiken.

De enige manier om een goed draadloos signaal te hebben is om het signaal zo sterk mogelijk te maken (bvb sterke zender, grotere antenne...)
Let wel dat we hier over microgolven spreken van 2,54 Ghz die constant in je huis rondvliegen. Ik zal niet zeggen dat dit echt gevaarlijk is, maar enige voorzichtigheid is toch aan de orde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan