Draadloze verbinding maken niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo,

Mijn tante zou graag haar laptop gebruiken in haar keuken maar er is daar bijna geen ontvangst,
dat komt waarschijnlijk doordat de router heel ver van de keuken hangt.
Dus ik ben naar de winkel geweest en daar heb ik een WiFi extender gekocht.
De installatie ervan is redelijk vlot verlopen maar de extender moesten we plaatsen
op het einde van het bereik van de router. Dit hebben we dan ook maar gedaan maar de
ontvanger krijgt een zwak signaal binnen waardoor hij ook een zeer zwak signaal uitzendt.
Als we de extender heel dicht bij de router hangen dan geeft hij wel een goed signaal.
Maar als we in de keuken zitten hebben we nu wel bereik maar het is zeer wispelturig, de extender leidt bijna een eigen leven.
Wanneer we verbinding proberen maken met het netwerk mislukt dit meestal, zelden komt er een verbinding tot stand. Als we dan een hebben is die bijna direct weg. Weten jullie hoe we dit probleem kunnen oplossen ? De router dichter plaatsen is geen optie en een switch ook niet want het
netwerk zal ook gebruikt worden door een tablet en (meerdere) laptops en er zijn ook geen kabels getrokken verder in huis enkel tot aan de voordeur.

Groetjes
Koen

Is het niet beter geweest om in plaats van een extender een homeplug aan te schaffen? Die heb je ook in wifi uitvoeringen.

Inderdaad een homeplug of een extra router. Een prima router is de linksys e900, ongeveer 25 euro en werkt helemaal goed.
Het probleem van een repeater/extender is dat je ook bandbreedte verliest, wat je bij een extra router niet hebt.

Oke jammer dat we die dan wel al gekocht hebben die extender. Maar we hebben hem momenteel boven op de kast geplaatst en nu werkt hij toch al een klein beetje beter maar het is nog niet echt optimaal. Maar ik zal er zeker eens over nadenken om een extra router te plaatsen. Alvast bedankt !

Het is alsnog wel raar, je moet de extender in het einde van het bereik van de router plaatsen. Dan zal de extender dit oppakken en weer versterken naar 5 streepjes. Wat is het merk en type van de extender?

Het is een Belkin N600 extender. In de winkel zeiden ze dat het toch een goede oplossing zo zijn voor het netwerk iets uit te breiden en te versterken maar niet dus ...

Het beste is altijd een router naar mijn mening. Dit komt doordat een repeater eerst het signaal moet oppakken, dan versterken en weer uitzenden. Dat is dus een soort vertraging en daardoor gaat je bandbreedte omlaag. Een router heeft dat niet. Je breid je netwerk dus wel uit, maar je levert in op bandbreedte. Daarom maakt het dus ook verschil hoe dicht je hem bij de router zet, want hoe sterker het ingangssignaal hoe minder hij hoeft te versterken en hoe minder je dus inlevert.

Ik ga even die extender nakijken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan