draadloze verbinding met internet: wel en niet tegelijkertijd

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb hier twee desktops en éen laptop die allemaal draadloos communiceren met internet. Eén desktop wil al enkele uren hardnekkig geen verbinding maken met internet. de andere twee apparaten hebben moeiteloos contact (ze staan dicht bij elkaar deze apparaten). de desktop herkent wel het draadloze signaal van de Speedtoch. maar er komt geen verbinding, ook niet als ik de desktop opnieuw opstart. via 'herstellen' blijft de procedure steken bij 'verbinding met draadloos netwerk maken'. hoe los ik dit op?
graag hoor ik van jullie!
groet
htil

Zo een paar mogelijkheden die je kunt proberen:
1. Terugzetten van een herstelpunt van vóórdat deze problemen begonnen. Liefst heb je in de tussentijd géén nieuwe software geïnstalleerd.
2. Het verwijderen van de driver(-software) van de draadloze kaart en het daarna opnieuw installeren.
Kijk of in Configuratiescherm -> Software er iets over genoemd wordt. Indien niet, dan alleen in Apparaatbeheer op Delete drukken nadat je de draadloze kaart hebt geselecteerd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
opgelost ik snap alleen niet hoe dit probleem kon ontstaan

Zo een paar mogelijkheden die je kunt proberen:
1. Terugzetten van een herstelpunt van vóórdat deze problemen begonnen. Liefst heb je in de tussentijd géén nieuwe software geïnstalleerd.
2. Het verwijderen van de driver(-software) van de draadloze kaart en het daarna opnieuw installeren.
Kijk of in Configuratiescherm -> Software er iets over genoemd wordt. Indien niet, dan alleen in Apparaatbeheer op Delete drukken nadat je de draadloze kaart hebt geselecteerd.

Tijs.

Dag Tijs,
de eerste variant leidde meteen al tot resultaat. dank voor je hulp.

kun je me uitleggen hoe dit probleem kon onstaan en hoe ik het in de toekomst kan vermijden?

Probleem kan ontstaan met vastlopers, bestandscorruptie, installatie nieuwe hardware/software, trojan&virussen, registry-cleaners etc. Er is dus niet echt een methode om dergelijke problemen te vermijden.

Beste werkwijze is gewoon regelmatig herstelpunten maken (gebeurt gelukkig ook automatisch), bijv. voordat je nieuwe software of drivers installeert, regelmatig updaten van je virusscan-software en zo nu en dan scans op je systeem loslaten tegen trojans etc.

Fijn dat het opgelost is! :)

Graag de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan