Draadloze verbinding na opstarten pc weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartuls

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
Berichten
3.662
Ik heb een uitdagend probleem.

Laptop, Dell. Windows XP home. Draadloos netwerk, werkt gewoon goed, alles doet het, bestanden delen, internet, niets mis mee dus.

Totdat.....
Je de Laptop opnieuw opstart.
Dan heb je niets meer.

Dit wordt veroorzaakt door twee zaken die niet goed staan.

1. Onder services is de Wireless Zero Configuration-service niet gestart. Bij deze service is overigens wel aangegeven dat deze automatisch moet starten, maar dat doet hij na het opnieuw opstarten van de computer dus niet.

2. De optie Draadloos netwerk automatisch configureren onder de tab Draadloze netwerken van de eigenschappen van de draadloze netwerkverbinding staat niet aangevinkt.

Nadat je deze twee zaken goed gezet hebt is de draadloze verbinding weer perfect!

Nu natuurlijk de grooooooooooooooote vraag.

Hoe zorg ik ervoor dat die twee zaken ook na het opnieuw opstarten goed staan?
 
je kan via start -> uitvoeren -> services.msc even kijken of er ook inderdaad achter wireless zero staat dat hij goed opgestart word. Zo niet kan je dat daar zelf even instellen.

Die andere weet ik zo even niet, maar probeer eerst dit maar even,

Grt,
M

:thumb:
 
je kan via start -> uitvoeren -> services.msc even kijken of er ook inderdaad achter wireless zero staat dat hij goed opgestart word. Zo niet kan je dat daar zelf even instellen.

Dat probeer ik nu juist duidelijk te maken. Ik heb bij deze service aangegeven dat hij automatisch moet starten. Dat betekent dat hij bij het opstarten van de computer gestart zou moeten worden, maar dat gebeurt juist niet. Elke keer dat de computer gestart wordt is deze service NIET gestart terwijl dat wel de bedoeling is.
 
Ik heb de notebook opnieuw opgezet (de klassieke format C:\ dus).
Dat heeft het probleem uiteindelijk verholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan