draadloze verbinding opzetten met LInksys wag54

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tveer

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Ik heb bedraad adsl van wanadoo (USBmodem) en probeer draadloos op te zetten met LInksys wag54 Gateway. Werk met 1 laptop XP Home SP2, met ingebouwd Prism Nitro 802.11g Wifi Wlan.
Gateway heb ik met ethernetkabel (dus bedraad) kunnen bereiken en instellen. Maar de Prism Nitro Wifi Wlan van de laptop lijkt blind. Hij "ziet"de Gateway niet. Ook uitschakelen/inschakelen via configuratiescherm - netwerkverbindingen heeft geen resultaat.

Heb net de neiging om naar buiten te lopen en de tuinverlichting verrot te schoppen, kunnen onderdrukken........

Ik ben niet goed bekend op draadloos-gebied. Wie heeft antwoord of kan mij op weg helpen?
Je wordt bedankt!

laat maar

"selfservice" heet zoiets.
Heb net nog eens van alles bekeken en doorgeklikt en kwam mogelijkheid tegen om de "radio"(?) van de draadloze netwerkadapter aan te zetten. Daar maar opgeklikt en, na even zoeken, YES, contact!!!!!!!!

Nu rustig verder bouwen, met name aan beveiliging.

Leuk dat je dit leest, maar je antwoord is op dit moment dus niet meer nodig. Later misschien?

Ik neem een borrel............eindelijk....contact.......

Helaas gaat dat allemaal niet lukken.USB modem en draadloos gaat niet samen.

MET USB MODEM GELUKT ?

Weet ik. Daarom ook Gateway aangeschaft, althans een apparaat waarin modem zit ingebouwd. USB is er tussenuit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan