draadloze verbinding tussen XP en Vista lukt niet (meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonas84

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
Al een tijdje probeer ik een thuisnetwerk te maken tussen mijn pc, met OS Vista HP, en mijn laptop, met OS XP.

Beide computers maken draadloze verbinding met een router om op het internet te geraken. Hiervoor is dus geen enkele kabel aangesloten. Ze staan ook allebei in dezelfde werkgroep. Op de Vista staat bij Netwerkcentrum alles ingeschakeld (bestanden delen, printerdeling e.d.).

Ook na het uitschakelen van de Firewall op beide computers kunnen ze elkaar niet zien.

Het is vooral de bedoeling dat ik via de XP aan mijn gedeelde mappen op de Vista kan en dat ik via de XP kan printen met de printer die aangesloten is op de Vista.

Hoogstwaarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar ik heb geen idee wat. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!
Jonas

Netwerkdetectie ingeschakeld? (in Vista)

Met wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld? (in Vista)

Zet op beide pc's ook de Windows Firewall helemaal uit.

Staat inderdaad zo ingesteld, maar XP 'ziet' enkel zichzelf en Vista 'ziet' enkel zichzelf.

En als je nou es dan \\naamvanjeVistacomputer intikt in XP daar waar de XP-pc alleen zichzelf ziet?

Heb je al es een reboot van beide pc's gedaan na het aanzetten van die opties?

Heb ik al geprobeerd. Dan geeft hij de foutmelding dat het item onvindbaar is.
Ook het rebooten heb ik al (meerdere keren) gedaan.

Zet beide pc's es weer als werkgroep workgroup.

Herstart nu beide pc's opnieuw. Vinden ze elkaar nu wel of nog niet?

Net gedaan, en ze vinden elkaar nog steeds niet.

BTW: bedankt dat je me wil helpen, hoor.

Windows XP Professional

Het rare is dat het een aantal maanden geleden wel lukte, in onze vorige woning. Zelfde computers, alleen een andere internetaansluiting.

nog steeds geen verbinding tussen XP en Vista

Ik ben nog steeds aan het proberen om de pc met Vista te verbinden met de laptop met XP. Tot nu toe jammer genoeg zonder resultaat.

Tijdens het googlen lees ik vaak dat het onmogelijk is om een Vista met een XP te verbinden. Toch lukte het een drietal maanden geleden, in onze vorige woning, wel. Ook daar was gewoon draadloos internet. En ook in ons nieuw huis heeft het heel eventjes gewerkt, dus het zou wel moeten lukken. Zonder enige aanpassing aan de systemen is het ineens uitgevallen en ik krijg het niet meer aan de praat.

Weet iemand misschien nog raad?

Alvast mercikes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan