draadloze verbinding valt regelmatig weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterrrr

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2004
Ik heb reeds geruime tijd adsl van compuserve. Overigens naar volle tevredenheid. Enkel heb ik ook sinds enkele maanden een laptop met draadloos internet. Het komt regelmatig voor dat de draadloze verbinding wegvalt.
Dit is bij verschillende laptops het geval, dus het probleem ligt niet bij de laptop. Als de draadloze verbinding wegvalt is de vaste verbinding met de desktop pc er nog wel. Hieruit concludeer ik dat het signaal goed is en dat ik het probleem bij de router of de instellingen van de router moet zoeken?
Mijn router is een zyxel modelnr.: P2602HW-D1A het serienummer is: s070z07004530. Wie weet een oplossing voor mijn probleem?

Speel eens met andere WiFi kanaalnummers op de router? Misschien heb je last van andere draadloze netwerken in jouw buurt die hetzelfde kanaalnummer gebruiken, vandaar.

Tijs.

Speel eens met andere WiFi kanaalnummers op de router? Misschien heb je last van andere draadloze netwerken in jouw buurt die hetzelfde kanaalnummer gebruiken, vandaar.

Tijs.
Ik zal het eens proberen tijs, bedankt

Nou tijs, hij valt nog steeds om de haverklap uit.

Laatst bewerkt:
Zoek naar driver-updates van je draadloze netwerkkaart.

Helpt dat niet, zoek dan naar firmware updates van je draadloze router.

Tijs.

Zoek naar driver-updates van je draadloze netwerkkaart.

Helpt dat niet, zoek dan naar firmware updates van je draadloze router.

Tijs.

Hallo Thijs,

Na firmware update met compuserve sterk verbeterd.
Het lijkt erop dat het probleem nu grotendeels is opgelost. Heel af en toe valt hij nog uit
Ben nu nog aan het zoeken naar netwerkdrivers
Bedankt voor je hulp.

beste peterrrr

ik heb ook compuserve maar inplaats van in jouw geval, dat de laptop problemen heeft. heeft bij mij juist de vaste pc telkens problemen met dat het internet uitvalt, en mijn zus heeft een laptop en daar gebeurd het nooit bij.

zou je alsjeblieft aan mij kunnen uitleggen wat je precies hebt gedaan . want ik ben niet zo technies dus uit de reacties van andere mensen in dit topic snapte ik het nog niet helemaal.

mvg

rico

Hoi Rico...:)

Kun je misschien eerst even vertellen of je ook over een draadloze verbinding praat

ED

ja het gaat om een draadloze verbinding.

en dan nog een vraagje : ik dacht eerst dat het aan vista lag .. kan dat ?

Ik hoor wel eens meer dat de draadloze verbinding bij Vista voor wat problemen kan zorgen.
Ik ben geen Vista-man , alhoewel als ik het voor me heb weet ik alles wel te vinden en goed in te stellen (en jou dus eventueel te kunnen helpen) maar helaas ben ik op dit moment niet in die gelegenheid. Dus of iemand anders op dit forum kan jou bijstaan of ik zou het later moeten doen.
In die tussentijd hoop ik dat je niet teveel uitval hebt....:)

ED

Hallo Rico,

Ik heb een mail gestuurd naar compuserve en gezegd dat ik het vermoeden had dat ik niet de laatste firmware had.
Ik heb toen een mail teruggekregen met het verzoek om 0900 2025 425 (25 ct/m) te bellen. je leget het verhaal uit, zij updaten de firmware op afstand en bellen je daarna op je mobiel terug om de instellingen weer goed te zetten.
Het ging vrij gemakkelijk
Succes!

beste peterrrr

ik heb ook compuserve maar inplaats van in jouw geval, dat de laptop problemen heeft. heeft bij mij juist de vaste pc telkens problemen met dat het internet uitvalt, en mijn zus heeft een laptop en daar gebeurd het nooit bij.

zou je alsjeblieft aan mij kunnen uitleggen wat je precies hebt gedaan . want ik ben niet zo technies dus uit de reacties van andere mensen in dit topic snapte ik het nog niet helemaal.

mvg

rico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan