Draadloze verbinding valt weg bij gebruik van het internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dewezy

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2010
Hallo,

Sinds 2 maanden heb ik internet van Lijbrandt Telecom. Tot 2 weken geleden heb ik hier geen problemen mee gehad, maar nu is het echter zo dat wanneer ik dingen ophaal van het internet(link openen/streamen/downloaden) ik met aardige regelmaat voor 2-5 seconden mijn verbinding verlies. Ik heb er het meest last van tijdens het streamen omdat na elke paar minuten de verbinding weer weg valt. Ik ben er inmiddels achter dat het aan mijn router ligt want het probleem heb ik niet wanneer ik verbinding maak via de kabel. Dit is een ICIDU Broadband Router Wireless 150N NI-707517.

Ik woon in een groot studentencomplex met veel draadloze netwerken om mij heen en ik heb al geprobeerd om een aantal andere kanalen te gebruiken, maar dit heeft helaas niet geholpen. Ook heb ik de router al 2 maal gereset naar de fabrieksinstellingen. Ook zonder resultaat. Een firmware update is ook niet te vinden.

Hopelijk heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn. Alvast heel erg bedankt.

Groeten Stephan

Hi Stephan,

Wat je zelf al aangeeft, het is waarschijnlijk een probleem met het wifi signaal in het complex. De standaard 2,4ghz frequentie wordt door bijna alle wifi apparatuur gebruikt dus wanneer er honderden gebruikers tegelijk via 2,4ghz apparatuur werken zullen de verbindingen minder stabiel zijn. In dit geval kan je proberen om een dual band wifi router te nemen zoals de linksys e4200, deze geeft je de mogelijk om op 5 ghz te werken waardoor je minder last hebt van de rest van de gebruikers in het complex. Je moet echter wel een wifi ontvanger op je pc hebben die ook 5ghz ondersteund.

Bedankt voor de reacties. Op de link kon ik niet echt iets vinden waar ik wat aan had helaas en een router die op 5ghz werkt is mij momenteel te duur. Zijn er nog andere dingen waar het aan kan liggen? Ik vind het namelijk nog steeds erg vreemd dat de problemen pas beginnen zodra ik een link aanklik of bezig ben met downloaden. Wanneer ik geen nieuwe bytes binnenhaal gebeurd er ook niets met de verbinding namelijk.

Als je een ping uitzet naar je router, valt de verbinding dan ook weg? Als dit niet het geval is en je verbinding valt alleen weg als je fors aan het internetten bent, dan denk ik dat je router het domweg niet aankan.

Ga naar start > uitvoeren
Typ daar cmd
Je krijgt een zwart schermpje, daar typ je 'ping -t 192.168.1.1' (zonder aanhalingstekens)

En dan ben ik benieuwd wat je te zien krijgt zonder dat je aan het internetten bent en wat er gebeurt als je bijvoorbeeld een youtube filmpje gaat kijken.

Na 1 minuut pings versturen verloor ik de connectie. Dit zonder te kijken naar een youtube filmpje.

Edit: Ow ik zie net dat Vuze nog aanstond en aan het downloaden was. Ik ga kijken wat er gebeurd zonder Vuze.

Wanneer ik niets doe en enkel pings verstuur zijn er geen time outs bij de opdracht. Zodra ik naar youtube.com ging verloor ik de verbinding en kwam er een time-out.

Tja, als je draadloos wilt werken, dan wordt het toch een nieuwe router. Maar aangezien je al aangeeft dat er in je omgeving al heel veel verschillende draadloze netwerken zijn, is de beste oplossing natuurlijk werken met een kabel...

Hmm ja denk dan ook dat dat het wordt. Maar toch blijft het apart dat hij de eerste maand wel goed gefunctioneerde. Bedankt voor de hulp!

Hmm ja denk dan ook dat dat het wordt. Maar toch blijft het apart dat hij de eerste maand wel goed gefunctioneerde. Bedankt voor de hulp!

Graag voortaan even de status op ´Probleem Opgelost´ zetten de volgende keer.;)

Met vriendelijke groet,

~~Hannibal392~~

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan