Draadloze verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Nieuwe laptop (Asus K50IN) met 802.11n en Windows7.
Netwerk met Zyxel Router Prestige 2602HW-61 (802.11g)
Desktop aangesloten via kabel.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Bij signaalsterkte "heel hoog" verliest de laptop zo nu en dan de verbinding. De enige mogelijkheid om de verbinding weer op te starten is om de router te resetten; dan werkt het weer een tijdje totdat de verbinding weer wegvalt (geen directe aanleiding). Symptomen op de laptop: 'Er kan geen verbinding met de router gemaakt worden. De router zelf geeft aan in zijn DHCP-tabel dat de laptop er is, compleet met MAC-adres en door router uitgegeven IP-adres.
Andere laptop (met XP) en losse Sweex (802.11b) antenne heeft dit probleem helemaal niet.

Iemand een idee waar het aan ligt en wat ik zou moeten doen?

Mogelijk zit er op hetzelfde kanaal iemand bij jou in de buurt.
Wijzig het kanaal eens, dat die je op de modem/router. Op de draadloze computers hoef je verder niets te wijzigen.
Hoe dit moet met die Zyxel weet ik niet, maar kan je terugvinden in de handleiding

Mogelijk zit er op hetzelfde kanaal iemand bij jou in de buurt.
Wijzig het kanaal eens, dat die je op de modem/router. Op de draadloze computers hoef je verder niets te wijzigen.
Hoe dit moet met die Zyxel weet ik niet, maar kan je terugvinden in de handleiding

Dat had ik al geprobeerd (standaard is kanaal 7 en ik heb kanaal 1 en kanaal 13 geprobeerd); maakt geen enkel verschil. Bovendien, zoals gezegd, de andere laptop (met XP) heeft dit probleem niet.

Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost: de adaptor van mijn nieuwe laptop was kapot; ik heb inmiddels een nieuw apparaat gekregen en het probleem is weg.
Sorry dat ik jullie met een hardwareprobleem heb lastig gevallen en dank voor de ondersteuning.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan