Draadloze verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik ben net een paar uur bezig geweest met het draadloze netwerk van een vriend. Maar het probleem is en blijft:

De verbinding van het draadloze signaal naar zijn laptop valt steeds weg.

Ik zal zo uitvoerig mogelijk beschrijven hoe het zit.

Hij heeft een Antracietkleurige KPN Experia Box (SpeedTouch 780). Het signaal van dit modem naar zijn vaste pc (met kabel) is perfect. Als ik op zijn laptop kijk naar de beschikbare netwerken is de speedtouch soms wel beschikbaar; soms niet. Als je verbinding (beveiligd met wpa/psk) hebt, kun je de ene keer 3 minuten internetten en de andere keer 7. Soms ook maar 1. Als het draadloze signaal dan wegvalt, en je kijkt bij de beschikbare netwerken, zit de speedtouch er niet bij. Het ene moment duurt het 10 minuten voordat de speedtouch weer zichtbaar is; een andere keer maar 1 minuut. Steeds verschillend dus. Als hij weer zichtbaar is, kun je ook meteen weer verbinding maken.

Maar dit schiet dus absoluut niet op.

Wat heb ik gedaan?
- Gisteren vaste pc en laptop op XP
- Vandaag nieuwe pc en nieuwe laptop met win7
- Verschillende keren fabrieksinstellingen gedaan
- Modem verplaatst (ivm storing)
- Verbinding gemaakt zonder beveiliging
- Er is zelfs een nieuw modem gekomen van kpn

Kortom.. Ik weet het gewoon echt ff niet meer. Wie o wie kan me helpen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt en al heel wat draadloze netwerkjes ingericht.

De lampjes op het modem (ethernet, wlan en internet) knipperen overigens heel snel. Ik weet niet of dit bij speedtouch normaal is.

Waar ik het nog in zou kunnen zoeken is de printer. Een HP met wireless mogelijkheid. De wireless printoptie stond een hele tijd aan, maar heb ik uitgezet. Zodat je zou verwachten dat deze niet meer kan storen. Dus.. heeft er wellicht iemand ervaring hiermee? Printer en modem in hetzelfde stopcontact misschien storing?

Stom, maar dit bedacht ik me pas in de auto terug. Kans dat daar de oorzaak zit lijkt me klein, maar ik heb m dus niet uitgesloten. Ik hoop dat iemand me kan vertellen waar ik de oorzaak zou kunnen zoeken. Het netwerk heeft overigens tot een maand geleden prima gefunctioneerd. Het lijkt wel alsof de storing er is sinds de nieuwe HP printer.

HELLUP !

En welk ip adres heeft de printer????
En welk kanaal??
Wireless dan.

Ik heb het signaal van de wireless printer uitgezet en de printer gewoon over usb laten lopen. Dus het lampje bij wireless is uit (waardoor ik denk dat er geen draadloos signaal uitgezonden of verstoord kan worden).

En ik vergat nog te melden dat ik met de laptop echt een meter bij het modem vandaan zat.

Probeer eens een ander kanaal, 6 ofzo. Klinkt vreemd, maar het heeft bij mijn nicht geholpen.

Hoe dan ook,ik vind die thomson modems een verschikking.
Ik heb ook een kennis met zo'n onding.
Zit je op 4 meter afstand,en dan nog maar 66% ontvangst.
Waardeloos.

Ontvangst is door t hele huis prima..
Ik ga morgen even inloggen bij die vriend en dan probeer ik kanaal 6 eens.
Al had ik kanaal 5 en 11 al geprobeerd.

Nou,11 moet je zowiezo nooit instellen.
Dat is namelijk het standaard kanaal van zowat elke router die hier in nederland verkocht wordt.

Ok..
Maar t vreemde is.. Tijdje geleden werkte alles met de standaard instellingen prima...
En nu ineens verliest hij dat signaal. En niet met 1 laptop, maar nu met 3.

Kan toch zijn dat er iemand dicht in de buurt ook een experia box heeft aangeschaft.
Hoeveel mede internetters zitten er in de straat en op welk kanaal.
Dat is het eerste waar je op moet letten.

Kanalen kun je niet zien toch? En ik zie geen speedtouchen ertussen.. Zitten er een stuk of 5... Maar ze kunnen ook de naam van het modem gewijzigd hebben natuurlijk.. Ik zal wat kanalen uitproberen..

Ik gebruik software van linksys.
Okee,was ik even vergeten,maar ik kan dus wel de kanalen zien.

zit er toevallig een stukje software op wat begint met smart...... ik had namelijk recentelijk het zelfde probleem tot ik dat stukje software z'n nek omdraaide toen was probleen weg.

gr wout

Ik heb net even ingelogd..
Kanaal op 6 gezet... Printer is de kamer uitgehaald.. En ik kan geen software met smart vinden..

Dus nu gaan ze de laptop even uitproberen.. Later dus meer..
En evt suggesties... GRAAG !!!

Ik zie dat je een x aantal dingen geprobeerd hebt.

Ik heb gezien dat je nog niet geprobeerd hebt om het met een andere router/modem te proberen... of wel en heb ik het over hoofd gezien :p maar goed, ik zou het met een andere router proberen!

Had je inderdaad over t hoofd gezien.
Er is van de kpn een nieuw (ook ander type) modem gekomen.
Maar... twee dagen geleden de printer HP-wireless) uit de kamer gehaald en het lijkt dat deze de storing veroorzaakt... Dus hier gaan we even een andere oplossing voor zoeken..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan