draadloze verbinding werkt wel en niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik werk met een Speedtoch van KPN. aan de ontvangstkant werk ik met de Linksys-netwerkadapter. De pc van mijn vrouw heeft een ander type. de verbinding van haar is stabiel, bij mij valt de verbinding vaak weg en dan komt deze pas weer tot stand na enige tijd, vaak nadat ik van alles heb uit- en weer ingeschakeld.
KPN heeft al eens het kanaal gewijzigd (vanuit de centrale zal ik maar zeggen), toen leek de verbinding iets sneller maar de uitval blijft (bij mij dus, niet bij mijn vrouw) te hoog.
hoe kan ik systematisch achterhalen waar het probleem zit?
ik wil eigenlijk weer een kabelverbinding maar dat is niet mogelijk. ik werd attent gemaakt op het bestaan van het dLAN-systeem (Devolo). dat zou beter zijn? maar lost dat mijn probleem op.
Graag hoor ik van jullie!

kan die van mijn vrouw daarmee ook verbonden worden? en kan ik lnksys dan wegdoen? de speedtouch moet ik houden toch?

en heeft ie ook een energiebesparingsfunctie?

Laatst bewerkt:
Ik heb het zien werken met twee PC's/laptops aangesloten. Dat moet u dus drie van die powerlan adapters kopen: 1 voor op de router (de Speedtouch) en de twee andere adapters voor de twee pc's/laptops. De aansluiting van alle drie gaat via een standaard ethernet kabeltje. Er is dan geen speciale adapter (linksys) op de PC meer nodig. De ethernetkabel gaat bij de PC in de aansluiting voor een LAN.

Laatst bewerkt:
De drivers die Linksys beschikbaar stelt zijn vaak (zwaar) verouderd.
Ik heb op het forum enkelen voorzien van alternatieve drivers:
Voor Linksys wusb600n: hier
Voor Linksys wmp54g v. 4.1: hier

PS: De links naar de drivers heb ik vandaag niet getest of die werken. Mocht je een van de 2 bovengenoemde apparaten hebben, vermeld dan welke, dan zal ik de juiste huidige link erbij zoeken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan