draadloze verbinding wisselt van 11 - 2 mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

endurance

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2005
Hallo,

Ik bezit een Wireless router van Sitecom (11mb) en werk met een laptop en een Medion Pc met Prism 54mb netwerkkaart. De laptop werkt met een 54 mb kaart gewoon continue op 11 mb echter de Medion wisselt continue van 11 naar 5,5 of 2 mb waar kan ik controleren of alles correct is ingesteld.

Bij voorbaat mijn dank

Laatst bewerkt:
wireless

ook ik heb eerst gewerkt met een dergelijke router annex accespoint van dit merk. had hetzelfde probleem. ik gebruik nu een linksys 54g en deze werkt feilloos. hoge snelheid en stabiele verbinding. het oude apparaat was om de haverklap de verbinding kwijt en fluctueerde enorm in snelheid. had alles al geprobeerd. schijnbaar geen goede combo tussen beide merken.
dit is niet de beste oplossing, maar wel de meest efficiente.
greetings ladka:thumb::D

Het probleem dat de snelheid verandert kan ook liggen aan het feit dat de pc en router te ver van elkaar verwijdert zijn, dan gaat hij de snelheid verlagen om de verbinding toch stabiel te kunnen houden. Ik zou de router eens wat dichter bij de Medion pc proberen te plaatsen.

De antennes goed richten kan helpen. Het beste ontvangst is loodrecht op de antenne, als de antenne vertikaal staat is de ontvangst in het horizontale vlak het best.

Er zijn ook zelfmaak versterkers, door een paraboolvorm achter de antenne te plaatsten
http://www.google.nl/search?q=diy+wifi+antenna

In de router een ander wifi kanaal of automatische kanaalkeuze aanzetten, hij kiest dan het kanaal met de beste ontvangst.

Vr.Gr. Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan