Draadloze verbinding zeer laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

rienbos

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2003
Hallo allemaal,

Ik heb een Davolink DV201AM multimedia modem (Versatel). Ik heb hiermee een draadloze verbing met een Tornado Dongle. Nu is de verbindingssterkte eigelijk altijd zeer laag of laag. Als ik een andere, sterkere antenne op het modem zet zal dit dan werken zodat de verbinding beter wordt. US Robotic biedt die aan evenals Hawking. Er zijn hier meerdere topics over geweest maar nergens is eigenlijk te lezen of dit werkt.
Misschien iemand die hiermee ervaring heeft.
Alvast bedankt voor het antwoord.

Bij mijn weten is vooral de ontvanger ook erg belangrijk voor de signaalsterkte. Uiteindelijk moet de router natuurlijk ook een goed signaal afgeven, maar de ontvanger is minstens zo belangrijk. Duurdere merken geven vaak een betere ontvangst.

Kijk eens op het forum van www.wirelessnederland.nl
Daar kun je veel voorbeelden zien van mensen die zelf een (richt)antenne hebben gebouwd. Het signaal wordt zo sterk gebundeld dat het veel betere resultaten geeft voor zowel zenden als ontvangen.

Dank je wel voor de reacties. Ik ga het zeker eens proberen voordat ik veel geld uitgeef aan iets wat misschien niet werkt.

Probeer eens een ander channel te kiezen in je router.

Mijn stond eerst op auto en pakte altijd channel 1
Mijn ontvangst was dan beneden 19db.

Na omzetten handmatig naar channel 11 was dat 42db!

Gewoon een beetje mee spelen welk channel het beste is!

En misschien kun je signaalsterke ook wat opschroeven.

De mijne staat nu op 32 voorheen 19.

Ik heb een pci kaart gekocht met daaraan een antenne aan een draadje. Ik had eerst een dongle. Nu is de verbinding gewoon goed en valt hij niet meer weg. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan