Draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vols40

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
Wie kan mij hierbij helpen.
Ik deel mijn PC met andere gebruikers. Ik ben zelf de beheerder van de PC.
Sinds kort heb ik een draadloze verbinding (Speedtouch) van planet internet. Als ik met mijn account inlog heb ik een perfecte verbinding. Maar als mijn mede gebruiker, nadat ik de PC opnieuw laat starten, met zijn eigen wachtwoord inlog kan hij de modem/route niet vinden.
Wat is hier het probleem???
Het gekke is nadat ik heb afgemeld en de PC niet afsluit, waardoor mijn medegebruiker daarna kan inlog, is het probleem niet aanwezig. Hij kan dan internette met uitstekende verbinding.
Kan iemand mij hierbij helpen. Ik gebruik een PCI kaart in de PC. Ik heb van alles geprobeerd. Eerst de ander gebruiker als beheerder aangemeld en de software ingestalleerd, maar nadat ik de andere gebruiker weer op beperk account terug zet, ontstaat het probleem weer. Wie o wie kan mij helpen.
:( :( :(

Een tijdje terug had een moeder hetzelfde probleem met haar zoontje die beperkte rechten had.
Als je eerst een account en verbinding hebt gemaakt voor een beheerder en je draait het dan terug naar 'beperkte rechten' dan zou het moeten werken.
Toch blijkt het dat niet te doen in de praktijk.

Bij haar hebben we het opgelost door te gaan werken met beveiliging en rechten. Dan is alles te regelen.
't Is wel een secuur klusje. Je kunt jezelf bij een slordigheidje geheel buitensluiten.

Ik heb maar 1 PC. En alles werk goed.
Het probleem is als ik dezelfde PC met anders mans account gebruikt dan is er geen verbinding meer.
Alle account hebben beprek toegang tot deze PC.
Alleen de beheerder kan alles doen.
Is er ergens in het systeem waar ik naar toe moet om de andere account de autorisatie te geven voor internetten. Ik heb touwens een Windows XP

Beste Elisa.

Hoe hebben jullie het gedaan via de beveiliging en rechten?

Please please please?

Met XP Home ga je in de veilige modus als administrator.
Als het goed is zie je dan rechtsklikkend op de bovenste map van de C:\ ook beveiliging en rechten (zoiets)
Pro heeft het normaal gesproken standaard in de verkenner maar als je niet de goede vinkjes ergens hebt gezet kun je maar beter ook naar de veilige modus gaan.

LET OP: Je MOET altijd rechten geven aan
System
Administrator
Administrators laat je ook maar staan.
Jezelf als beheerder
"Iedereen" doe je weg.
Doorvoor in de plaats vul je dus al je gebruikers in.

Direct er onder kun je al aangeven wat iemand wel of niet mag. Lezen, schrijven enz. Een kind kun je prima beperken. Je boekhouding kun je prachtig beveiligen doordat je per map op programma kunt instellen.
Stel eerst maar voor de hele schijf in en ga het dan later verfijnen per map of programma.

Je moet 3 schermpjes doorlopen.
Maak de Admin eigenaar van die mappen.
Let op dat je alles doorvoert naar onderliggende mappen.

Ik zal een link geven van die thread. Daar zit ook een handleiding in het Engels bij.

Besef goed dat je heel secuur moet zijn. Ga eerst maar eens spelen met 1 niet zo belangrijke map. Log dan eens in als een ander. Dan zie je het gevolg.
Ik zoek dat bericht en pas straks aan!

Dit is de thread:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=205354

Goed kijken! Goed doorvoeren naar onderliggende mappen! Goed opletten dat systeem er ook bij staat en de administrator/s

Laatst bewerkt:
Beste Elisa,

Ik ga het binnenkort uitproberen.
Ik heb de thread doorgenomen en herkend wel de zelfde problemen.
Je hoor het wel van mij. Heb het even druk. Mijn vrouw is net bevallen van een dochter.

Gefeliciteerd pappa!!! Je zult het nog druk krijgen :D
attachment.php

Laatst bewerkt:
Beste Elisa,

Ik had van de week een window crach.
Kon window niet opstarten. Gaf elke keer fout melding aan en om de bestanden te beschermen opend window niet. Ik heb window opnieuw geinstalleert en toen ging alles weer draaien. Behalve de draadlose verbinding.
Ik heb de software van de PCI-kaart opnieuw geinstaleerd en weer het zelfde probleem. Nu ook via mijn account heb ik een beperk toegang.
Ik heb het als volgt opgelost.
Tussen mijn PC en de modem heb ik een data kabel aangesloten. Daarna geconfigureerd via de web van Speedtouch. Een paar instellingen gedaan in window via service. Daarna heb ik snelkoppelingen bij de andere account toegevoegd. En het werkt. Iedereen kan op het net, maar kan geen een programma verwijderen of wijzigen. :thumb: :D ;)
Elisa bedankt voor al je hulp tot nu toe.

En je logt dus zelf in als Admin als je meer wilt doen ;)
Jij kreeg voor elkaar wat bij die andere mevrouw niet lukte.
Mooi toch!!
Enne....fijne nachtrust :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan