Draadloze verbindingen e.d.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cor5
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor5

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Hallo Helpers,

Ik heb ik de meterkast een kpn router hangen, toen ik die aanschafte bleek een draadloze verbinding naar mijn computer in de huiskamer toch te ver. (betonnenwand). Daarom een kabeltje getrokken van router naar computer.(altijd goede verbinding).
Mijn Philips tv staat langs mijn computerkast en die heeft z.g. Net TV. die kan ik draadloos ontvangen, maar valt af en toe weg.
Kan ik nu vanaf mijn computer door middel van een apparaat (router)??? mijn tv ook een vaste verbinding geven?
Kastje waar de vaste kabel in komt vanaf de router in de meterkast, dan in het kastje splitst naan comp. en tv.
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest?
Wie kan me helpen a.u.b.
Cor5

Beste Cor5,

Ik heb je vraag verplaatst naar het forum Draadloos netwerk.
Tips & Handleidingen is niet bedoeld om vragen te stellen.

Succes met je vraag :thumb:

Hallo,
Inderdaad een tweede router kopen. En dit plaatsen in de woonkamer
Zoals hier onder beschreven:
De bestaande kabeltje tussen Kpn router en nieuwe router.
En vanaf de nieuwe router de Tv en computer(s) verbinden.. (Zoals jij het wilt draadloos of bedraad)

Best is om een switch te kopen. 2 router achter mekaar is niet echt een goede oplossing ivm netwerk.

Draadloos netwerk.

Hallo Nonchi en Jeffcoboy, dank voor jullie reactie.
Is een router en een switch hetzelfde app.?
Dus als ik een router aanschaf kan het probleem draadloos opgelost worden?
Waar moet ik dan op letten wat ik aanschaf en wat kost zo'n app. bij benadering?

Cor5

Laatst bewerkt:
Als je een kabel wil delen in meerde kabels gebruik je best een switch. Dus is het enkel om bekabeld meerdere verbindingen te maken?

@ Cor5

Op jouw vraag of een switch de zelfde is als een router is de antwoord "nee"
De onderstaande url zie je het verschil...
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/How-do-hubs-switches-routers-and-access-points-differ

Voor een vaste internet verbinding tussen PC en TV. Heeft Jeffcoboy wel gelijk om een switch te gebruiken..
Maar als je in de toekomst meer apparaten (Ipad, MP3 speles, laptop of laptop van een visite) aan de internet wilt hangen. Is mijn advies wel een draadloos router in de woonkamer te plaatsten.
Anders heb je allemaal kabels binnen huis en sommigen apparaten is alleen draadloos mogelijk. Draadloos ben altijd mobiel en flexibel vergelijken met draad.

Switch is altijd goedkoper dan een router. Ongeveer 16 euro.
Zoek wel een gigabit switches.
Een router kost nieuw rond 60 eurie. Het kost een beetje maar heb je ook wat.

Ik snap het niet waarom Jeffcoboy niet een goeie oplossing vindt twee routers achter te zetten.
Er zijn heel veel waar ik ook. Die twee routers (een van de provider en een eigen) achter elkaar hebben staan.
Als de routers op de juiste manier (op de juiste poorten) met elkaar worden verbonden. Moet het geen probleem zijn.
En de verschillende draadloze signalen moet ook geen probleem zijn. Anders zouden de buren ook last van elkaar hebben met draadloze routers...
In jou geval zou het helemaal goed uitvallen het bovenste. Want die van KPN ontvang je niet/slecht in de woonkamer. Misschien buiten huis valt de signalen van KPN router beter uit dan de router in woonkamer. Kan je dan altijd overschakelen.

Laatst bewerkt:
Ik zou geen 2 routers achter elkaar hangen omdat je dan zoiezo problemen hebt met DHCP en IP adressen als je niet juist weet hoe je dat moet instellen. Ook alle pc's die op router 1 zijn aangesloten kan je in router 2 niet in het netwerk vinden. Ik zou gaan voor een switch, en dan eventueel een acces point aan de switch voor het draadloze gedeelte.
Een gigabit switch is enkel nodig als je Cat6 kabels en een gigabit netwerk hebt. Als je router geen gigabit router is ben je met een gigabit switch niets omdat je dan zoiezo terugvalt op de 100Mbps.

Laatst bewerkt:
Draadloos netwerk.

Haloo Helpers,
Jullie bedoelen het allemaal goed, maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik weet wel een beetje van computers maar al die benamingen van die aansluitingen ken ik niet helaas.
Ik zoek eigenlijk niets anders als een app. dat bij mijn computer komt staan, waar het kabel(tje) van de router uit de meterkast op aangesloten wordt. en van dat app. naar de computer en van dat zelfde app. naar mijn tv die er langst staat (1meter)
Ik heb naast mijn computer ook nog een labtob(je) en een Ipod die werken ook draadloos maar niet stabiel.
Wat het kost is niet belangrijk als het maar goed werkt.
En ik het zelf aan kan sluiten.
Nu al bedankt voor Uw reakties.
Cor 5 (77)

Bijlagen

• Situatie A.jpg
    Situatie A.jpg
    12,5 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
OK. Wat je nodig hebt is dus een switch. Een apparaat dat 1 kabel kan verdelen naar meerdere kabels om in jou geval naar een tv en pc te verbinden.
Dit is een switch http://www.routershop.nl/products/s...netgear-fs605-5-poorts-10-100-mbps-switch.htm

5 poorts is in jou geval meer als genoeg. 1 voor de inkomende kabels, en 2 voor de apparaten die je wil aansluiten.

NETGEAR_GS605_5SWITCH.jpg

Gewoon achteraan alle kabels inpluggen en klaar.

Dus voor 18 euro ben je klaar als je deze switch neemt. Wel nog eventuele kabels voor het verbinden van de pc en de tv naar de switch.

Voor het draadloze gedeelte zou ik gewoon een Acces Point gebruiken. Dat moet je ook gewoon bij aan de switch aansluiten en je hebt een draadloze verbinding.
Hier een voorbeeld http://www.alternate.nl/html/produc...E&l1=Netwerk&l2=Wireless+LAN&l3=Access+Points

Hopelijk is het nu een beetje duidelijk

Bijlagen

• NETGEAR_GS605_5SWITCH.jpg
    NETGEAR_GS605_5SWITCH.jpg
    14,2 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
@Cor5,

Niet erg hoor. Als je straks de bomen zien door de bos. Ben je een ervaring rijker...

Ik zie dat je een handige schema hebt gemaakt. En je benoemd de bij komende apparaten die gebruikt maakt van het internetten.
En we hebben de mogelijkheden gegeven aan je...
Neem ze allemaal mee naar een computer winkel toe (twee winkels is beter). En laat ze je daar ook adviseren wat de beste is en wat het gaat kosten.
Bedenkt het even een dag of twee. En neem dan een beslissing wat het gaat worden en waar ga je het kopen..

@Cor5,

Niet erg hoor. Als je straks de bomen zien door de bos. Ben je een ervaring rijker...

Ik zie dat je een handige schema hebt gemaakt. En je benoemd de bij komende apparaten die gebruikt maakt van het internetten.
En we hebben de mogelijkheden gegeven aan je...
Neem ze allemaal mee naar een computer winkel toe (twee winkels is beter). En laat ze je daar ook adviseren wat de beste is en wat het gaat kosten.
Bedenkt het even een dag of twee. En neem dan een beslissing wat het gaat worden en waar ga je het kopen..

Draadloos netwerk.

Hallo Helpers,
Na alle adviesen weet ik wat er kan.
Maar intussen heb ik toch nog één vraag als het mag?
Ik heb een jaar geleden een snellere internet verbinding gehad(aanbieding KPN).
Daar ben ik op ingegaan, maar toen kreeg ik ook een andere router.
Via het instruktie boekje aan gesloten en het werkte de eerste keer.
(De gevolgen zijn jullie nu intussen bekend)

Nu gooi ik niet graag iets weg , daarom heb ik mijn oude router nog,
met de aansluit mogelijkheden zoals ik getekend heb op de bijlage.
Kan ik daar soms nog iets mee??

m.vr.gr. Cor

Bijlagen

• router.png
    router.png
    5,9 KB · Weergaven: 24
@Cor5

Als jij het probeer komen we van zelf wel achter.
De kabel in de woonkamer afkomstig van de KPN router. Sluit je de ouwe router.
Let op!!! Wel op de "WAN" aansluiting van de ouwe router.
Dit gedaan doe je "ouwe router" aan doen en aan laten. En doe de "KPN modem" ongeveer 15 seconde uit. En doe het weer aan..

En dat was het,,,
Waarschijnlijk als je draadloos wilt gebruiken. Moet alle apparaten afzonderlijk aan melden op de ouwe router. Maar dat ga je wel lukken toch???

Draadloos netwerk

Hallo Helpers,

Iedereen die mij de afgelopen dagen d.m.v. HELPMIJ.NL heeft geholpen
Héél hartelijk danken voor de hulp.
Het werkt gelukkig!!!
Cor 5

@Cor5

Ik zie nu pas jouw bijlage van je ouwe router. Die heeft geen "WAN" aansluiten erop.
Ben wel verbaast dat het gelukt is.....

Draadloos verbindingen e.d.

Hallo Nonchi,

Tot mijn verbijstering dacht ik dat het werkte maar het was mijn draad verbinding zoals het eerst was werkte (natuurlijk).
Neen je hebt gelijk het gaat niet want de aansluiting paste niet.
Te vroeg geroepen dat het werkte.
Ben van plan om een router aan te schaffen dan hebben mijn andere draadlozen er ook genot van.
Maar ik zal me eerst goed voor laten lichten voor ik iets koop.
Paradigit is de zaak waar ik dan naar toe ga.
Nu niet want hier is iedereen in karnavals stemming ( behalve ik)
Nonchi ik weet niet hoe ik mij af moet melden met deze vraag, wil je me dat even uitleggen a.u.b.
Voor zover Hartellijk dank.
Cor5

Hallo Cor5,
Bovenin op jouw bericht/vraag (Onderwerp: Draadloze verbindingen e.d.)
Zie je gelijk rechtst onder " Vraag is niet opgelost " als je op die klik. Veranderd de status in status " Zet status niet opgelost " OFwel dat het opgelost is....

Maar succes met kopen van een nieuwe router. Vergeet niet de schema mee te nemen als je naar de winkel gaat...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan