Draadloze verbindingen opsporen en verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fab

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hallo beste gebruikers,

Ik ben werkzaam in een groot bedrijf. Momenteel verschijnen er steeds meer draadloze netwerkverbindingen en die willen wij absoluut niet hebben. Ik ben op zoek naar een programma voor op de laptop die draadloze verbindingen scant en het liefst dat ik er precies naar toe kan lopen met dat programma. Is dit mogelijk? Zo niet, is er een andere manier mischien om erachter te komen waar deze staan?

Alvast hartelijk bedankt,

Groetjes,
Fabian

Hoi,

Je bent niet echt duidelijk ....
Wat bedoel je precies met 'draadloze verbindingen'.
Mobieltjes en pda'sf (dus ook internet en mailen)?
Laptops met mobiel internet via bijvoorbeeld kpn of vodafone?
Draadloze toegang tot het bedrijfsnetwerk?

Voor het laatste: als er een mogelijkheid is om 'onbevoegd' draadloos toegang te krijgen is er iets met jullie beveiliging niet in orde.
Als het om andere verbindingen gaat, zal daarover eerst policy moeten zijn binnen jullie bedrijf, wil je dit echt kunnen 'verbieden'. Laat staan dat je er vanuit jullie bedrijf actief iets aan zou kunnen doen om het ongedaan te maken, ofwel: afschermen.

Sorry je hebt gelijk. Het is idd de laatse. Maar ik wil er naar toe kunnen lopen zeg maar zodat ik precies weet waar ik moet zijn. Hoop dat dit kan..

Hoi,

Zou 't niet weten. Wellicht met een 'zenderdetector' o.i.d. ......
Maar dan nog; de vraag is wat je ermee bereikt en wat je maatregelen moeten zijn om dit te voorkomen.

Ik begrijp de bedoelingen ook niet echt!?
Je zoekt draadloze verbindingen?? zoals bij de buren of mensen die in de buurt wonen van dat bedrijf???
Of zoek je apparaten die gebruik maken van jullie draadloze verbinding (niet veel grote bedijven die dradloos gaan) die blijkbaar niet beveiligd is !?

Ik begrijp de bedoelingen ook niet echt!?
Je zoekt draadloze verbindingen?? zoals bij de buren of mensen die in de buurt wonen van dat bedrijf???
Of zoek je apparaten die gebruik maken van jullie draadloze verbinding (niet veel grote bedijven die dradloos gaan) die blijkbaar niet beveiligd is !?

Duidelijk in elk geval dat er kennelijk - ongeoorloofd - op een aantal aansluitingen draadloze accespoints i.p.v. werkplekken zijn geïnstalleerd, binnen het bedrijfsnetwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan