Draadloze verbinging/router/arp cache

• Onderwerp starter Onderwerp starter Meel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Meel

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2004
Hallo,

Mijn roommate en ik hebben al 3 maanden draadloos internet. 108 mbs Netgear router gekocht en aangesloten. Dat verliep voor mijn laptop allemaal prima en ik zat al gauw door het hele huis te internet.

We hebben alleen wat problemen met haar laptop. Op een of andere manier maakt hij alleen verbinding als ze een kabeltje tussen de router en haar laptop legt. Op het moment dat je die disconnect geeft hij wel aan dat er wireless connection is maar de laptop pakt hem niet.

als ik naar network connections - wireless networks - repair doe, zegt hij op een gegeven moment dat hij dde ARP cache niet kan wissen. Nou heb ik daar al wat over opgezocht maar ik wilde het toch even vragen in de juiste context.

Aan de router zal het niet liggen dan toch? aangezien mijn laptop prima werkt, is er iets dat ik over het hoofd zie, een instelling of aansluiting of heeft het met die arp cache te maken?

Alvast bedankt!

Groeten, Merel

Kijk dan na of die andere laptop wel een wireless netwerkkaart aan boord heeft. Netwerkverbindingen, rechtsklikken op LAN-icoon, Eigenschappen, kijken bij "Verbinding maken via". (of op meerdere iconen kijken.)

Laatst bewerkt:
Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller

neem aan dat je dat bedoeld?? dat betekent toch dat ze een ingebouwde kaart heeft?
ze zei dat ze al eerder draadloze verbinding heeft kunnen maken in haar vorige huis..

Is de andere laptop soms verder weg van de router?
Is er verbinding, maar valt die regelmatig we"g, vooral bij accu gebruik? Haal in het laatse geval het vinkje weg bij energie beheer bij de optie "windows mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen

momenteel zit ze praktisch naast de router met d'r laptop aangezien ze nu verbinding maakt dmv een kabel tussen router en laptop.

Af en toe valt de verbinding weg ja, bij mij ook trouwens maar vaak is dat een kwestie van router even aan en uit zetten.

Ik heb niet goed gelezen ze heeft helemaal geen wireless verbinding.
De broad comcontroller 10/100 is niet voor wireless lan.
Staat er nog een nog een netwerkadapter? Zo ja kijk naar het volgende
Kijk dan of de beveiligingsinstellingen kloppen WEP?WPA wachtwoord, AES of TKIP encriptie, of MAC adres filtering

Laatst bewerkt:
sorry ik zit ook idioot te doen geloof ik, ik geef je te weinig info, want ze heeft namelijk wel een wireless network conneciton icoontje!
onder het kopje LAN or High Speed internet staan de volgende icoontjes:

1394 connection -> connect using: 1394 Net Adapter
Local Area Connection -> connect using: Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
Wireless Network Connection -> Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection

wat die beveiligingsinstellingen betreft dat snap ik niet zo goed wat je bedoeld.

Kijk voor de zekerheid na bij Systeembeheer, Services. Scroll naar "Routing and Remote Accessing en kijk of die service is ingeschakeld. Zo ja, stop hem en schakel hem uit. (Rechtsklik op die service, Eigenschappen, dan komen die mogelijkheden te voorschijn.) Herstart de laptop en kijk hoe het dan gaat.

oke, het is even wat ingewikkeld want haar laptop is volledig in het engels...

maar onder systeembeheer vind ik een tabblad remote (is dat wat je bedoeld?) aangevinkt staat dan: Allow Remote Assitance invitations to be sent from this computer.

moet ik die dan uitvinken?

In het Engels:

To disable Routing and Remote Services:

Click the <Start> button
Click the <Control Panel> button
Switch to "Classic View" if you are in "Category View"
Click <Administrative Tools>
Click <Computer Management>
Double-click <Services and Applications>
Double-click <Services>
Scroll down to <Routing and Remote Services>
Double-click <Routing and Remote Services>
Examine the "Startup Type"
The options are "Automatic", "Manual", and "Disabled"
Set the "Startup Type" to "Disabled"
Examine the "Service status"
Make sure that the service status is Stopped. If it is not Stopped, click the <Stop> button
Click the <OK> button
Now, try clearing the ARP cache again and it should complete with no error messages.

ah dat werkte beter in het engels!
dat is al heel wat hij kan nu inderdaad de wireless connectie herstellen en de arp cache opschonen...

hoe dan ook, hij werkt nog steeds niet op de wireless verbinding, en ik moet nog steeds de kabel ertussen in hebben :confused:

Haal de voeding van je modem en van je router. Schakel de laptop uit. Batterij eruit, netspanning er af. Wacht 30 seconden, zet de voeding op je modem. Wacht tot alle lichtjes op het modem weer branden, schakel je router weer in. Zet de batterij in de laptop en start Windows XP. Hoe is het nu?

Je roommate had in een andere situatie wel draadloos verbinding. Heeft zij haar (draadloze) instellingen aangepast aan jouw router? Kijk deze handleiding door, misschien kom je iets op het spoor. Ik zou het anders niet weten. :confused:

Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde wireless kaart en heb lang moeten zoeken naar het juiste kanaal voor ik een goede stabiele verbinding had (met Belkin router). Zou ik eerst even mee 'spelen"

Ik heb nu goed signaal op kanaal 7, maar dat kan in jullie situatie een heel ander kanaal zijn natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan