draadloziteiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mogerene

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2003
Hallo,

Binnenkort ga ik verhuizen en ik wil op de 1e verdieping kunnen internetten, tv kijken en telefoneren. Nu kan ik al die kabels gaan leggen, maar ik vraag mij af of hier geen draadloze oplossing voor is, liefst all-in-one. Weet iemand hier de oplossing voor? We hebben internet via ADSL.

René

Zat mogelijkheden.......ga gewoon is naar een bedrijf als Media Markt....die hebben een giga hoeveelheid aan routers en accespoints met van alle andere randapparatuur...

Ik gebruik een Medion Router op mijn computer (XP Home) beneden die ik aangesloten heb met een Speedtoch modem op een XS4ALL adsl aansluiting....op een tweede computer (XP Prof) boven heb ik een USB stick volgens de 802.11G standaard en op een laptop (ME) heb ik zo eenzelfde USB stick.....

Alles draait naar behoren en nog snel ook. Het enige wat ik niet doe, bewust, is info delen in een netwerkje.

Het koste mij uiteindelijk iets van € 125 maar je kunt nu al voor onder de € 100 klaar zijn.

Ik begrijp je eventuele voorkeur voor draadloos,maar denk er nog even goed over na.
Met kabel is goedkoper,veiliger,sneller enz.
Draadloos kan tegenvallen,denk eens aan betonnen muren,stoorzenders enz.
Als je al mocht besluiten draadloos aan te leggen denk dan ook even na over de beveiliging (WEP/MAC) en orienteer je ook even als het gaat om compatibiliteit (wat een woord)

Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een speciaalzaak zodat je ook nog eventueel kan ruilen en een beter advies.Draadloos lijkt leuk maar kan ook zeer problematich worden.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen,maar je moet ze de kost geven die het spul het liefst uit het raam gooien.

http://www.wifishop.nl/

Wat Updaisy zegt klopt natuurlijk helemaal, maar als dat werkt zoals het moet werken, dan is draadloos een goed alternatief, ik heb er geen problemen mee.....

Wat speciaalzaken betreft; het is maar net wat je voorkeur heeft....mijn ervaringen met oa Media Markt zijn goed, hoewel ik daar natuurlijk niet die Medion heb gekocht.

Ik ben een echte hollander, dus koopjesjager, maar zit bovenop de garantievoorwaarden en maak daar gebruik van, goedkoop is bij mij niet altijd duurkoop.

Maar je hebt gelijk...als het niet werkt met draadloos en uberhaupt met computers dan gooi je ze het liefst het raam uit (bijna echt een keer gedaan, t'was dat ik tegengehouden werd).

@crazyheels

Goedenmorgen.

Ben niet tegen draadloos,maar een aantal niet beinvloedbare,of deels beinvloedbare variabelen kunnen het proces danig verstoren.

Bezint eer ge .......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan