• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaigrafiek afhankelijkheid paginavelden bij filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

arrie23

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2009
Berichten
400
Ik heb een vraag over het maken van een draaigrafiek, ik hoop dat ik het een beetje duidelijk kan maken. Zie ook bijgevoegd voorbeeld. Ik wil een draaigrafiek maken met wegnummer en wegvak in de paginavelden en dag en dagdeel in het rijveld en het aantal in het gegevensveld. Ik krijg hierdoor een grafiek met het aantal uitgesplitst naar dag en dagdeel. Via de paginavelden kan ik het gewenste wegnummer en het wegvak instellen. De variabele wegvak is een ondergeschikte van de variabele wegnummer. Nu wil ik idealiter dat als ik in het paginaveld voor wegnummer een bepaald wegnummer selecteer dat de variabele wegvak in hetzelfde paginaveld alleen de wegvakken van het gekozen wegnummer laat zien in plaats van de volledige lijst (zoals nu), een beetje vergelijkbaar met het filteren van een tabel via autofilter. Als ik als voorbeeld de A1 in het paginaveld selecteer wil ik graag alleen Amsterdam - Hilversum en Hilversum - Amersfoort en niet de wegvakken van de A2 zien bij in het paginaveld .
Iemand een idee of dit mogelijk is en zo ja op welke wijze? Alvast bedankt voor het meedenken
 

Bijlagen

  • Voorbeeld draaigrafiek.xls
    12 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan