• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaigrafiek; reeksen uitsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ibeestje

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2019
Hallo,

Ik wil graag een grafiek van een draaitabel maken, maar ik wil een beperkt aantal reeksen tonen. Sommige reeksen(waarden) uit de draaitabel, hoeven niet getoond te worden.
Kan ik reeksen uitsluiten/ er uit filteren?

Zie de bijlage.
In de draaitabel wordt het de som van fte tweemaal weergegeven;
eenmaal als getal en eenmaal als percentage van het totaal.

In de tabel ziet dit er prima uit, maar in de grafiek zijn de percentages zo goed als niet zichtbaar omdat maar een fractie (1/100) van de getallen zijn.
Kan ik een grafiek maken waarin alleen de percentages getoond worden?
De som van fte in getallen is wel relevant als informatie, maar hoeft dus niet grafisch weergegeven te worden.

Heeft iemand een idee of (en hoe) dit kan?

Groeten,
Ibeestje

Bijlagen

Als je in de grafiek klikt, komt er een selectiekader tevoorschijn rondom het grafiekgebied. Klik je daarna in de grafiek nog een keer op een een lijn of balk, komt daaromheen óók een selectiekadertje. Klik dan rechts en kies [Gegevensreeks opmaken]. In het venster dat nu opent, kan je knutselen aan wat op welke wijze wel of niet wordt weergegeven.

Laatst bewerkt:
Als je in de grafiek klikt, komt er een selectiekader tevoorschijn rondom het grafiekgebied. Klik je daarna in de grafiek nog een keer op een een lijn of balk, komt daaromheen óók een selectiekadertje. Klik dan rechts en kies [Gegevensreeks opmaken]. In het venster dat nu opent, kan je knutselen aan wat op welke wijze wel of niet wordt weergegeven.

Yes! Dank je wel! Dit was inderdaad de oplossing!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan