• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaigrafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony vdw

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Berichten
39
Toch niet opgelost

ik houd sinds dit jaar weergegevens bij en dit per dag. Deze gegevens zitten vervat in een inputblad. Ik maak er draaitabellen en een draaigrafiek 'jaardashboard' van. Tot 30/04 staat alles juist in de grafiek. Echter de gegevens van mei staan tussen februari en maart. Dit is niet bedoeling maar ik kan dit niet wijzigen. Ik heb getest met juni, enz. en levert geen probleem op.
graag uw hulp.

dank Tony
 

Bijlagen

  • Weergegevens.xlsm
    106,7 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Verander kolom A in tabblad 'ínputblad' in allemaal datums ipv de ene helft datums en de andere helft formules.
Met sorteren van zo'n tabel gaat het gegarandeerd mis dus denk ik dat het ook mis gaat met draaitabellen.
 
Ik heb het bestandje een klein beetje aanpast waardoor de indeling van je grafieken wel goed gaat ( Zie bijlage ). Hierdoor hoeft je niet te werken met hulpformules voor jaren, maanden en dagen. Ik heb de volgende kolommen aangemaakt:
  • Neerslag
  • Zonne uren
  • Gemiddelde temperatuur
  • Minimum temperatuur
  • Maximum temperatuur

En per datum één ( 1 ) regel en vervolgens in een gegevensmodel gezet. Hierdoor kan je een draaitabel aanmaken zonder iedere keer de tabel te selecteren. Excel herkent automatisch jouw gegevensmodel

Ik loop tegen 1 klein dingetje aan: En dat is dat Excel niet de waarde van de zonuren herkent als tijd, maar als aantal. Dus Excel geeft op iedere regel 1. Mogelijk dat een van de leden hier wel een aanvullende oplossing voor heeft.

Je kan de groeperingen Jaar, kwartaal, maand en dag toevoegen door in je draaitabel met je de rechtermuisknop te klikken op een van de datums en dan te selecteren: Groeperen Hier kan je selecteren welke onderdelen je wilt zien ( Jaar, kwartaal, maanden enz. )
 

Bijlagen

  • Weerdata.xlsx
    216,5 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan