• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel - aantal dagen per maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dynthe

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Hoi, ik zit met een probleempje in excel op het werk.

Ik maak een overzicht ivm arbeidsongevallen.
Nu moet ik een grafiek maken (mbv een draaitabel) waarin het aantal ongevallen op de ene as worden weergegeven en op de andere as het aantal dagen werkverlet. (per maand)

Stel nu dat er een ongeval gebeurt op 30 januari met 17 dagen werkverlet, dus nog 1 dag in januari (de 31ste) en 16 dagen in februari.
Hoe kan ik dan zorgen dat dat juist in de grafiek komt te staan?
Nu komen er gewoon in januari 17 dagen bij maar dat klopt dus niet...

Help mij aub, mijn baas zal content zijn :)

Bijlagen

Post nu een totaal bestandje waar ook de gegevens instaan waarvan je de grafiek maakt.

Ik heb het bewuste ongeval (met werkverlet verspreid over twee maanden) in een apart bestandje gezet, want ik kan natuurlijk niet zomaar de gegevens van de werknemers hier op internet gooien.

Het oorspronkelijke bestand is ook vrij groot. Dit zou normaal voldoende moeten zijn.

Bijlagen

Sorry hoor, maar hier kan ik nog niet verder mee.

Post de de layout van de draaitabel met (fictieve) gegevens
Eventueel gewoon iets kopieren en plakken.
Het gaat dus om de layout waar je de gegevens voor de grafiek uit haalt.

Als ik de draaitabel alleen neem is het bestand 3.5 mb groot en krijg ik het dus niet bijgevoegd.
Ik heb wel een afbeelding ervan genomen.

Ik zal kijken wat ik nog kan doen maar het zal niet meer voor vandaag zijn.

Alleszins toch bedankt.

Bijlagen

• afbeeling draaitabel.GIF
    afbeeling draaitabel.GIF
    14,5 KB · Weergaven: 88
Hoi Dynthe,

Volgens mij ga je het niet redden met de huidige datatabel
Ik heb iets gemaakt via Access, zie de bijgelsoten bestanden

Voordat het werkt voor jou, moet je wel eerst de koppelingen van de tabellen in de database opnieuw instellen naar jou excel-bestand en in jouw excel-bestand even het tabblad kalender toevoegen. (De tabel kalender bevat nu het volledige jaar 2008 en 2009, dit kun je uiteraard uitbreiden, mocht dat nodig zijn.)

Ik hoop dat dit voor je werkt, want hoe je dit volledig in excel zou moeten oplossen, zou ik echt niet weten.

Groetjes,

Bijlagen

Ok, ik ga me er vandaag eens mee bezig houden.
Ik weet wel niet of het gaat zo want mijn excelbestand is al gekoppeld aan een access database.

Bedankt voor de hulp!
Groetjes

Beste Dynthe,

Los van het access-verhaal zul je het aantal verletdagen per maand moeten berekenen, anders krijg je dat neit getoond in een grafiek.
Als iemand op 30 januari een ongeluk krijgt en tot begin mei afwezig is, dien je voor deze persoon 5 regels te hebben.

Richard

Heb het intussen gevonden, voor de geïnteresseerden, het staat in bijlage.

Hartelijk dank voor de terugkoppeling.:thumb:

Gaarne de vraag op opgelost zetten (rechts onderaan de pagina).
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan