beste forumleden,
Vraagje met betrekking tot draaitabellen.
In het voorbeeld bestand heb ik een soort werkvoorraad lijst.
Een taak wordt aangeduid d.m.v. een case ID. Per case ID worden activiteiten uitgevoerd.
Nu kan het voorkomen dat dezelfde activiteit meerdere keren wordt uitgevoerd voor 1 case ID. Bijvoorbeeld: hij wordt 2x verzonden.
(In het voorbeeldbestand case ID 5 wordt twee keer verzonden).
Het probleem:
uit de totalen blijkt dat je meer werk verzonden hebt dan ontvangen terwijl de oorzaak daarvan ligt in het feit dat je een activiteit meerdere keren hebt herhaald voor 1 case.
Vraag:
Kan je in een draaitabel waarden laten weergeven op zo'n manier dat verzonden bij bijvoorbeeld case ID 5 maar 1 keer wordt geteld.
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
Ik hoop dat dit mogelijk is!
Bedankt in ieder geval voor het lezen
Vraagje met betrekking tot draaitabellen.
In het voorbeeld bestand heb ik een soort werkvoorraad lijst.
Een taak wordt aangeduid d.m.v. een case ID. Per case ID worden activiteiten uitgevoerd.
Nu kan het voorkomen dat dezelfde activiteit meerdere keren wordt uitgevoerd voor 1 case ID. Bijvoorbeeld: hij wordt 2x verzonden.
(In het voorbeeldbestand case ID 5 wordt twee keer verzonden).
Het probleem:
uit de totalen blijkt dat je meer werk verzonden hebt dan ontvangen terwijl de oorzaak daarvan ligt in het feit dat je een activiteit meerdere keren hebt herhaald voor 1 case.
Vraag:
Kan je in een draaitabel waarden laten weergeven op zo'n manier dat verzonden bij bijvoorbeeld case ID 5 maar 1 keer wordt geteld.
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
Ik hoop dat dit mogelijk is!
Bedankt in ieder geval voor het lezen