Draaitabel als rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartSt

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Beste mensen,

Ik heb al wat gelezen over rapporten in draaitabelvorm. Wat ik niet terugvind (en waar ik niet in slaag) is hoe je een query in draaitabelweergave in dezelfde vorm in een rapport krijgt.

Concreet: ik heb een tabel OpleidingenPerFunctie, bestaande uit drie velden:
- Functienaam
- Opleidingsnaam
- Relevantie
Deze drie velden staan allemaal in relatie met andere tabellen (zelfs relevantie), die de eigenlijke functie-, opleidings- en relevantievelden bevatten. Er bestaat geen record voor elke combinatie van functie en opleiding.

Het doel is een tabel met functies in de rijen, opleidingen in de kolommen en de relevantie op de kruispunten. Ik heb een query in draaitabelweergave (gebaseerd op mijn tabel OpleidingenPerFunctie) die dat doet. Ik zou echter een beter leesbare variant willen, een rapport dus. Hoe doe ik dat?

Bijkomende vraag: is voorwaardelijke opmaak mogelijk, afhankelijk van de waarde die relevantie aanneemt?

Laatst bewerkt:
Ik laat wel eens een vraag lopen, omdat ik toch al de naam heb overal op te reageren :) Over welke Access versie hebben we het?

Ik heb een gruwelijke hekel aan de draaigrafieken, draaitabellen en draairapporten in Access, dus ik maak ze nooit. En dat wou ik graag zo houden :). Maar als je een voorbeeldje hebt, wil ik er uiteraard wel naar kijken.

ik lees met je mee. het is mijn nog niet gelukt. Ik kan wel automatisch mijn printer instelligen wijzigen zodat ik de query in landscape automatisch kan printen. Deze voeg ik dan handmatig aan het geprinte rapport toe.

Hallo,

Ik heb inmiddels genoten van een vakantie - en de drukte die ervoor en erna komt :) Vandaar het late antwoord.

Bijgevoegd vind je een voorbeeld. De enige query in dit voorbeeld wil ik dus graag als een rapport. Indien mogelijk met voorwaardelijke opmaak. (Zie eerste post.)

Bekijk bijlage 2013-08-06 Opl per functie.zip

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan