Draaitabel als subformulier ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VeerleVR

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2011
Hoi,

Ik heb een formulier gemaakt waarbij je op basis van 3 filters (welke klant, welke productcategorie en welke waarde bv omzet) bepaalde fiscale jaarcijfers per maand kan bekijken.
Ik zou ze echter graag willen laten verschijnen (als matrix) zodat ik kan vergelijken met ons vorige fiscaal jaar :
Juli Augustus Oktober November December ....
F11 : 132 156 651 615 423
F12 : 235 158 668 518 235

Dit gaat makkelijk in een draaitabel maar hoe voeg je dit toe aan een formulier + gelinkt aan die filters ?
Of kan je het ook doen met individuele tekstvakken ? Wat moet ik dan gebruiken als formule / query ?

ERG BEDANKT !

Je zou het draaitabel formulier op je hoofdformulier kunnen zetten, en activeren vanuit het hoofdformulier. Daarbij zet je het filter dan over op het draaitabelformulier.

Als je een voorbeeldje kunt maken (liefst in 2003) kan ik er wel even naar kijken; ik heb hier geen voorbeelden liggen.

Ik zou je dit graag bezorgen maar hoe doe ik dit ?
Ik kan maar tot 100 KB uploaden in de bijlage ...

Je kunt de db eerst comprimeren, zodat-ie wat kleiner wordt, en met WinRar kun je hem opsplitsten in brokken van 102400 bytes, zodat je precies 100kb overhoudt per deelbestand. En dat moet meestal wel lukken...

Bedankt voor de tip !
Het is me meteen gelukt maar ik kan ze niet uploaden als bijlage ... :(

Is er een andere manier om je de bestanden te kunnen bezorgen ?

Je mag 'm wel mailen naar octafish@live.nl. Dan zet ik 'm verder wel in het draadje.

Heb 'm gisteren gezien, maar ik moet zeggen: ik word behoorlijk onpasselijk van die draaiformulieren... wat een ellende is dat! Ik kom er zelf ook niet uit zonder boek, en dat zeg ik niet zo snel.... Ik denk niet dat ik ze ooit voor mezelf ga gebruiken; ik stop ze in dezelfde categorie als de (draai)grafieken: maak ze lekker in Excel, dat is daar voor gemaakt ;) Access lijkt op dat gebied toch wel erg veel op zelfkastijding!
Maar ik probeer er nog wel wat van te maken....

Een draaiformulier is gebaseerd op een tabel of query, en zou, als het goed is, de filtering van het formulier over moeten nemen. Als ik van jouw draaiformulier een gewoon doorlopend formulier maak, dan werkt het formulier ook perfect. Alleen: als je er daarna een draaiformulier van maakt, dan gebruikt het formulier de filtering als bron, en zie je de oorspronkelijke velden niet meer. Die kan je dus ook niet meer aan- of uitzetten. En het formulierfilter leegmaken helpt ook niet. Bovendien kan ik die (*Q#*&^# draaiformulieren niet meer sluiten, of de weergave veranderen in Ontwerpweergave.... Buitengewoon irritant dus! Ik had al een hele koele verstandhouding met Access 2010, en die wordt er zo niet warmer op...

Hoi,
Lukt het een beetje ?
Of moet ik dit project best opgeven en in excel maken ?

Ik heb er nog geen tijd voor gehad i.v.m. installatieperikelen. Maar alles werkt weer naar behoren, dus ik zal er weer een blik op kunnen werpen!

En kun je eraan uit ?
Niet dat ik ongeduldig ben maar het is een belangrijk project en ik vrees er een beetje voor ...

Ik ben geen held in draaitabellen.... Dus opgelost is het zeker nog niet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan