• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel automatisch filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

glenn2509

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Hoe kan ik een draaitabelfilter maken op basis van een celwaarde?

Ik heb een draaitabel in werkblad output die, als het kan gefilterd kan worden op basis van de inhoud van cel E1.
Zodat ik met een verandering in cel E1 de draaitabel wijzigt en deze uitgeprint kan worden met pdf.

Ik heb een bestand met data en wil per counterparty een overzicht maken en versturen per pdf.
Bekijk bijlage test2.xlsx

Laatst bewerkt:
ik weet niet waar die 3 op moet slaan
Code:
Sub PVT2PDF()
  Dim it0 As PivotItem, it1 As PivotItem

With Sheets("Output")
    With .PivotTables("PivotTable4")
      For Each it0 In .PivotFields("Counterparty").PivotItems
        .ClearAllFilters
        For Each it1 In .PivotFields("Counterparty").PivotItems
          it1.Visible = (it0.Value = it1.Value)
        Next
        Sheets("Output").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=CurDir & "test_" & it0.Value
      Next
      .ClearAllFilters
    End With
  End With

End Sub

Dank je wel voor je reactie.

Met de 3 kun je naw-gegevens van de counterparty ophalen. 3 is klant c 2 is klant b etc... dit komt in veld A2, A3 en A4 te staan.
Waar kan ik de code invullen?

Laatst bewerkt:
Misschien toch iets duidelijker uitleggen: in werkblad output is een draaitabel die als het kan gefilterd wordt op basis van de inhoud een cel (E1). Zodat met een verandering in cel E1 de draaitabel wijzigt.

Als in werkblad output, cel E1 bijv 3 getypt wordt, dan wil ik alleen de data van klant C zien.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan