• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel automatisch refreshen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kooijman599

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Hallo!

Ik heb een vraag. Ik heb een document met daarin een draaitabel. Nu wil ik dat die draaitabel automatisch geupdatet wordt bij veranderingen aan de brongegevens. Daarbij heb ik ook gegevens geplaatst direct onder de draaitabel. Als ik de draaitabel handmatig wil vernieuwen, overschrijft hij altijd deze waarden. Is hier een oplossing voor?

Die link van Excelamateur is heel handig, heb je gelijk een hoop varianten en als aanvulling daarop of eigenlijk nog eens benadrukt zet de code of verwijzing naar je code in het Private Sub Worksheet_Activate() VBA event om te zorgen dat je draaitabel telkens automatisch word geupdate als je op het werkblad komt.

Voor wat betreft jou vraag over de data onder een draaitabel.. dat is simpel.. zet de data niet onder de datatabel.. dat is geen flauw grapje.. maar als je niet weet hoe lang je draaitabel kan worden moet je simpelweg geen data eronder zetten.
Dus verplaats het naar boven de draaitabel of zet het ernaast.

Er is eventueel wel wat in mekaar te zetten met VBA door wat meer ruimte te laten en dan lege regels na het updaten verbergen maar dan moet je even een voorbeeld neerzetten en aangeven hoe lang je draaitabel kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan