• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel combineren met ander gedeelte van tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Berichten
268
Beetje cryptische omschrijving misschien :)

Wat ik zoek is een mogelijkheid om gegevens van 2 tabbladen (Activiteiten en Capaciteit) te combineren
In eerste tabblad worden diverse ad hoc activiteiten genoemd, met daarbij hoeveel personeel er nodig is.
In tweede tabblad wil ik een overzicht maken van de vastgestelde capaciteit gezien over het hele jaar. D.m.v. voorwaardelijke opmaak zorg ik dat de juiste vakjes in de kalender geel worden, zodat je in de vakjes kan aangeven hoeveel teams A en/of B er nodig zijn.
Als je iets invult in de vakje buiten de vastgestelde weken van de activiteit, dan wordt dit vakje rood.

Wat ik nu wil is met bijv. een draaitabel (of iets anders als dat beter is) de gegevens uit tabblad Activiteit kopieren onder de vastgestelde capaciteit van tabblad Capaciteit, en wel zo dat de eerste 5 kolommen overeenkomen (Wk start t/m Activiteit)
Daarnaast met het getal uit Activiteit bij kolom Groep A teamleiders en Groep B teamleiders vermeld worden in het juiste vakje in de kalender. En ook de de voorwaardelijke opmaak moet dan weer toegepast worden op het kalendergedeelte van de gegevens die uit Activiteiten komen (cf. het bovenste gedeelte)

Hoop dat het duidelijk is :(

Iemand een idee hoe je dit kunt oplossen ? Is een draaitabel een geschikte optie ? Op zou ik VBA moeten gebruiken om alle rijen uit Activiteit te kopieren ?

mvg
John
 

Bijlagen

  • Draaitabel combineren.xlsm
    282,7 KB · Weergaven: 39
John,

in de bijlage een paar dingetjes anders gedaan, zie bijlage

Kun je je vraag over de getallen behoren bij de teamleiders eens met da hand invullen?
 

Bijlagen

  • Draaitabel combineren (hs).xlsm
    282,9 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan