• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel / Draaigrafiek - Gegevens selecteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cold
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cold

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Ik heb een draaitabel gemaakt met in de rijen de verschillende maanden van 2010 en als kolommmen heb ik 1 kolom met aantallen en 1 kolom met bedragen. Als ik hieruit een draaigrafiek maak, verschijnt er automatisch een grafiek met 2 data series, nl. de aantallen en de bedragen per maand.

Kan ik nu ergens deze grafiek opmaken, dus bv. 1 data serie verwijderen zodat enkel 1 data serie overblijft in de grafiek?

Thx
Cold

Beste Cold,

Dat kan inderdaad.
Bij het aanmaken van de grafief alleen die kolom selecteren waaruit de grafiek gemaakt moet worden.
Suc6.
Bas

Heb ik geprobeerd, maar als je in de draaitabel een kolom selecteer en dan een grafiek laat aanmaken dan heb ik nog altijd de 2 reeksen gegevens in de grafiek ... Bij de grafiek opent dan een "deelvenster voor filter van..." waarin je kan filteren, maar volgens mij niet de data (enkel reeks 1 of enkel reeks 2) kan selecteren.

Groeten
Cold

Up ³ ! Precies een moelijke vraag dat niemand er een antwoord op weet ...

Mss moet ik mijn vraag maar eens verduidelijken !

Ik heb een draaitabel gemaakt met in de rijen de verschillende maanden van 2010 en als kolommmen heb ik 1 kolom met aantallen en 1 kolom met bedragen. Als ik hieruit een draaigrafiek maak, verschijnt er automatisch een grafiek met 2 reeksen gegevens, nl. de aantallen en de bedragen per maand.

Kan ik nu ergens deze reeksen gegevens in de grafiek opmaken ? Dus bv. een grafiek maken die enkel de aantallen per maand weergeeft en niet de bedragen ?

Thx
Cold

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan