• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel dubbelklik = nieuwe pagina, gedrag beinvloeden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peekhamer

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2012
Als je op in een draaitabel dubbelklikt verschijnt er een nieuwe pagina met je opgevraagde gegevens. Deze is echter volledig standaard qua opmaak etc.

Ik zou graag standaard bijvoorbeeld de breedte van een kolom willen laten aanpassen zodat ik dat niet steeds handmatig moet doen.
Gevoelsmatig moet dat met een

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

of iets dergelijks maar ik kom er niet uit. Toch denk ik dat het mogelijk moet zijn om de actie te ondervangen en eerst andere acties te laten uitvoeren, klopt dat?

Het gaat me dus om het gedrag te beinvloeden van een nieuwe pagina die ik oproep via draaitabel..

Dit gaat niet werken. De acties die je wilt moeten ná de dubbelklik uitgevoerd worden.
Ik zou een opmaak-macrootje maken en koppelen aan een sneltoets die je achteraf uitvoert.
Zoiets:
Code:
Sub tsh()
    ActiveSheet.UsedRange.EntireColumn.AutoFit
End Sub

Gebruik het Workbook_NewSheet - event in (thisWorkbook), eventueel icm het Double-Click -event om te testen of er daadwekelijk in een draaitabel is ge-dubbel-klikt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan