• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel - filtercriteria in cel buiten de draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pollekecrown

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Hoi,

Ik wil een aantal validatielijsten maken die op elkaar reageren. De validatielijst heb ik gemaakt met een draaitabel en nu wil ik dat de tweede draaitabel automatisch filtert op de selectie die ik heb gemaakt in een cel. Als bijlage heb ik een voorbeeld bijgevoegd van wat de bedoeling is.

Is het mogelijk om dit voor elkaar te krijgen? Wie kan mij hierbij helpen

Groet Paul

Bijlagen

Hoi Elsendoorn2134

Bedankt voor je reactie. Oplossing is bijna wat ik wil, maar ik loop wel tegen een paar kleine problemen aan. Het lukt mij zelf niet deze op te lossen.

1. selectievelden staan in werkelijkheid niet op hetzelfde tabblad als de draaitabellen
2. als je geen waarde kiest (of ingevoerde waarde verwijderd) dan geeft het script een foutmelding. Bedoeling is dat hij bij lege cel een lijst samenstelt van alle beschikbare waarden.
3. voor beide draaitabellen wil ik een dergelijk script (dus als ik selectieveld 2 als eerste invul, dan moet selectieveld 1 zich aanpassen op deze waarde)

In de bijlage heb ik het voorbeeld aangepast, hopelijk kun je mij helpen.

Groet Paul

Bijlagen

Hoi Elsendoorn2134

Super oplossing met deze macro. Ik zag echter één klein knelpunt, namelijk dat de macro niet geactiveerd wordt als je de delete knop gebruikt om de waarde in de cel te wissen. Heb je macro hiervoor iets aangepast om dit te regelen. Vind je het leuk te weten hoe heb ik het bestand bijgevoegd.

Nou super bedankt voor je oplossing, ik ben er super mee geholpen:d

Groet Paul

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan