• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel filteren op basis van info in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy 1977

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Hallo,

ik heb diverse draaitabellen verspreid over verschillende tabbladen. Die wil ik elke week anders filteren. In dit geval gebruik ik weeknummers om op te filteren. Nu wil ik liever niet elke draaitabel apart afgaan.

Zie voorbeeld:

Als ik op blad 1 in cel C2 een "1" invul zou ik graag zien dat mijn draaitabel op blad 2 in C11 filtert op week 1
Als ik op blad 1 in cel C3 een "2" invul zou ik graag zien dat mijn draaitabel op blad 2 in G9 filtert op week 2

Kan dat? Ik ben niet zo'n macro held dus zou top zijn als iemand het in het voorbeeldbestandje zou kunnen maken :)

Dank!
Roy

Bijlagen

2010 dus ik kan slicers gebruiken. Was ik niet mee bekend, maar ziet er handig uit, dank je!
Ik heb alleen zo'n 10 draaitabellen, gebaseerd op 5 verschillende bronnen. Met de draaitabelverbindingen hou ik dus erg veel wat ik handmatig moet aanpassen. Wel heb ik in elke draaitabel een weeknummer en ik gebruik maar 2 weeknummers.

Ik hoop dat iemand toch een kleine macro kan maken (al dan niet op basis van slices) obv de voorbeeld sheet die ik kan gebruiken?

Dank!

Via macro recorder dit gefabriceerd.

Krijg alleen nog een foutmelding als cel C2 of C3 niet is ingevuld of groter dan 5 is
Aan de experts om dit er uit te halen.

Bijlagen

Dan doe ik een poging Willem.

Bijlagen

In dat artikel op mijn site staat code om slicers te synchroniseren, even de juiste pagina opzoeken.

Is een kleine 'niet echte foutafhandeling' niet voldoende?

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
On Error Resume Next
For Each pt In Sheets("Blad2").PivotTables
    pt.PivotFields("Week").ClearAllFilters
Next pt
  PivotTables("Draaitabel16").PivotFields("Week").CurrentPage = Sheets("Blad1").Range("C2").Value
  PivotTables("Draaitabel17").PivotFields("Week").CurrentPage = Sheets("Blad1").Range("C3").Value
End Sub

Ik heb even moeten puzzelen, maar ben eruit, dank voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan